Thierry Anita
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Thierry Anita
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Szkolnictwo podstawowe
(1)
czytanie
(1)
czytanie ze zrozumieniem
(1)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do wydania polskiego; Przedmowa; 1. Rola umiejętności czytania w dzisiejszym i przyszłym społeczeństwie; 1.1. Czy wskutek rozwoju elektronicznych środków przekazu książki staną się zbędne?; 1.2. Czytanie przy zastosowaniu technicznych pomocy naukowych; 1.3. Czytanie twórcze - czwarty wymiar umiejętności czytania; 1.4. Rola czytania w przyszłym stuleciu; 2. Istota procesu czytania oraz cel nauki czytania; 2.1. Analiza przebiegu czytania; 2.1.1. Fizjologiczny przebieg procesu czytania - Percepcja - Rozumienie -Efektywność czytania i jego zastosowanie; 2.2. Cele nauki czytania w szkole podstawowej; 3. Rozwój mowy oraz dojrzałości do czytania w wieku przedszkolnym; 3.1. Rozwój mowy oraz rozumienie pojęciowe w wieku przedszkolnym; 3.2. Znaczenie stymulacji werbalnej we wczesnych latach życia dziecka; 3.3. Osiągnięcia i zachowanie się w okresie przedszkolnym oraz rozwój zdolności do czytania; 3.4. Kontrowersyjne problemy pedagogiki przedszkolnej; 4. Kilka problemów dojrzałości do nauki związanych z rozpoczęciem szkoły; 4.1. Dojrzałość do nauki w szkole, dojrzałość do nauki czytania - to pojęcia względne; 4.2. Wiek rozpoczęcia nauki a powodzenie w nauce czytania; 4.3. Stosunek dzieci do szkoły i nauki czytania przy rozpoczęciu szkoły; 4.4. Czynniki mające znaczenie dla powodzenia w początkowej nauce czytania; 4.5. Problemy dostosowania się na progu szkoły; 4.6. Rozwój języka mówionego; 5. Przygotowawcza nauka czytania w formie ćwiczeń rozwijających mowę; 5.1. Stymulowania rozwoju dziecka w kierunku dojrzałości do nauki czytania; 5.2. Umiejętność słuchania, widzenia i mówienia - podstawowe elementy potrzebne przy nauce czytania; 5.2.1. Przyglądanie się obrazkom i opowiadanie ich treści - Ćwiczenia aktywnego, skupionego słuchania - Rymy, rymowanki i zabawy w rymowanie - Ćwiczenia w rozpoznawaniu wzrokowym - Stymulacja rozwoju motorycznego; 6. Metody i technika postępowania w początkowej nauce czytania; 6.1. Pozytywne i negatywne strony metod syntetycznych; 6.2. Pozytywne i negatywne strony metod analitycznych; 6.3. Metody kombinowane; 7. Początkowa nauka czytania; 7.1. Wprowadzenie w technikę czytania; 7.1.1. Wprowadzenie w różnych sytuacjach wyrazów podobnych pod względem graficznym; 7.2. Przykłady metodycznego postępowania oraz ćwiczenia techniczne; 7.2.1. Rozróżnianie pewnych samogłosek. Tworzenie dźwięków, ćwiczenia wymowy oraz ćwiczenia w słuchaniu - Pomoce naukowe do ćwiczeń oraz gry i zabawy - Analiza głoskowa i sposoby łączenia głosek - Technika łączenia liter-głosek oraz sposoby objaśniania wyrazów - Zadania na powtarzanie wyuczonych liter i wyrazów - Łączenie kilku spółgłosek - Wyrazy, których wymowa nie odpowiada pisowni - Ćwiczenia w analizie i syntezie; 7.3. Rozwój umiejętności czytania głośnego; 7.3.1. Ćwiczenia techniki łączenia głosek - Przygotowanie czytania głośnego przez czytanie ciche - Akcentowanie i właściwa intonacja - Czytanie głośne w sytuacji społecznej - Cele czytania głośnego; 8. Dalszy rozwój podstawowych umiejętności czytania ze zrozumieniem; 8.1. Rozumienie czytanego tekstu procesem złożonym; 8.1.1. Wyjaśnianie jednostek myślowych - Czytanie częściami zdań - Czytanie zdań - Pytania naprowadzające i motywujące przy czytaniu opowiadań - Ważne słowa i wyrażenia - sygnałem dla zrozumienia relacji między częściami składowymi tekstu - Rozumienie całych odcinków tekstu; 8.2. Rozwój zdolności myślenia i rozumienia przy cichym czytaniu; 8.2.1. Indywidualizacja nauki czytania za pomocą cichego czytania; 8.3. Znajomość wyrazów; 8.4. Czytanie a inne czynności językowe; 8.4.1. Rozumienie przy słuchaniu i przy czytaniu; 9. Ćwiczenia w rozwijaniu umiejętności rozumienia czytanego tekstu; 9.1. Różne typy poleceń - zadań w cichym czytaniu; 9.2. Odnalezienie i zrozumienie najistotniejszej części wypowiedzi; 9.3. Czytanie w celu wyłowienia istotnych szczegółów; 9.4. Stosowanie się do wskazówek podanych drukiem; 9.5. Zaobserwowanie i zrozumienie przebiegu wydarzenia oraz zrozumienia zamiarów autora; 10. Czytanie informacyjne - czytanie typu studyjnego; 10.1. Umiejętności uczenia się wspólne dla różnych przedmiotów; 10.1.1. Umiejętność lokalizacji informacji - Umiejętność wyboru oraz oceny informacji - Umiejętność organizacji rejestracji przeczytanego materiału - Umiejętność dostosowania sposobu i szybkości czytania do celu czytania oraz zależnie od stopnia trudności teksu - Umiejętność zapamiętywania przeczytanego tekstu; 10.2. Motywacja czytania - szybkość czytania - rozumienie czytanego tekstu; 10.2.1. Ćwiczenia w szybkim czytaniu; 10.3. Pięcioetapowa metoda efektywnego uczenia się; 10.2.2. Czytanie przeglądowe - Formułowanie pytań - Czytanie jako szukanie odpowiedzi na podstawowe pytania - Samodzielne przepytywanie siebie - samokontrola - Powtarzanie materiału w odpowiednich odstępach czasu w celu trwałego zapamiętania; 10.4. Specyficzne umiejętności czytania typu studyjnego; 10.4.1. Specyficzny zasób słownictwa w danej dziedzinie wiedzy - W poszczególnych przedmiotach materiał jest przedstawiany i organizowany w odmienny sposób - Typy umiejętności czytania przy rozwiązywaniu werbalnie sformułowanych zadań; 11. Czytanie krytyczne - czytaniem twórczym; 11.1. Rola nauczyciela w rozwoju myślenia uczniów oraz rozwoju ich zdolności krytycznego i twórczego czytania; 11.2. Rozwój umiejętności czytania jako procesu myślenia; 11.2.1. Ocena i krytyka przeczytanego tekstu - Obserwowanie i krytyka różnych form propagandy; 11.3. Czytanie twórcze; 11.3.1. Kilka modeli efektywnego czytania - Różnice między czytaniem krytycznym a twórczym - Typy pytań i poleceń a rozwój zdolności twórczego czytania - Czytanie a rozwój osobowości - Czytanie a kształtowanie własnej osobowości; 12. Ocena rozwoju umiejętności czytania i w związku z tym ogólnego rozwoju ucznia; 12.1. Ocena - procesem ciągłym; 12.2. Cel nauki czytania - podstawą oceny; 12.2.1. Techniczne sposoby dokonywania ocen - Standardowe testy czytania oraz obserwacje nieformalne - Prognozowanie zdolności czytania przy rozpoczynaniu nauki w szkole; 12.3. Przykłady różnych aspektów ocen oraz sposobów dokonywania ocen; 12.3.1. Próby dokonywane dla ustalenia umiejętności czytania przy rozpoczęciu nauki szkole - Standaryzowane sprawdziany czytania dla różnych poziomów umiejętności czytania w szkole podstawowej - Nieformalne obserwacje umiejętności rozumienia czytanego tekstu dokonywane przez nauczyciela - Rejestracja zainteresowań oraz stosunek do czytania - Rozwój ucznia przez samoocenę; 13. Rozwój zainteresowania czytaniem oraz wyrobienie właściwych nawyków czytania; 13.1. Czytanie dla przeżyć - rozwój osobowości; 13.2. Środki pobudzające zainteresowanie czytaniem; 13.2.1. Od przeżyć dostarczonych przez środki masowego przekazu do książki - Dyskusje, recenzowanie oraz dokonywanie wyboru książek - " Dlaczego czytasz? " - Wypracowanie na temat znaczenia czytania książek - Szkolne zbiory biblioteczne i ich wykorzystywanie - Inne środki pobudzające zainteresowanie czytaniem; 13.3. Ocena literacka oraz literacki gust; 13.4. Czytanie twórcze w szkole: przykład nauczyciela jako czynnik wyrabiania nawyków czytania; 13.5. Umieć dobrze czytać oraz lubić czytać; 14. Specyficzne trudności w czytaniu; 14.1. Dyskusje o pojęciu trudności w czytaniu oraz jego definicja; 14.2. Inteligencja, osobowość dziecka, środowisko społeczne a trudności w czytani; 14.2.1. Inteligencja a trudności w czytaniu - Specyficzne trudności w nauce czytania jako przyczyna niepowodzeń w nauce innych przedmiotów - Problemy emocjonalne a nieprzystosowanie jednostki - Środowisko społeczne - Zmiany szkół i nauczycieli; 14.3. Ułomności względnie upośledzenia fizyczne a trudności w nauce czytania; 14.3.1. Upośledzenie wzroku - Wady słuchu; 14.4. Leworęczność, trudności percepcji oraz wady mowy; 14.4.1. Percepcja wzrokowa - Percepcja słuchowa - Wady wymowy oraz trudności w artykulacji; 14.5. Częstotliwość występowania trudności w czytaniu; 15. Pełny program nauki czytania w szkole podstawowej; 15.1. Ciągłość, koordynacja i współpraca; 15.2. Stopnie rozwojowe umiejętności czytania; 15.3. Organizacja i rozwój programu nauki czytania - podział zagadnień i odpowiedzialności; 15.3.1. W jaki sposób rozpocząć prace nad planowaniem programu? - Planowanie wszerz i w głąb; 15.4. Kilka zbiorczych postulatów programu nauki czytania w szkole podstawowej; 15.5. Kilka zasad wyboru metod nauczania; 15.6. Rozwój osobowości ucznia dzięki czytaniu dobrej literatury; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34734, W.34730, W.34731, 34733, W.34732 (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej