Jundziłł Irena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Jundziłł Irena
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Dziecko
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
aktywość samowychowawcza
(1)
młodzież
(1)
organizacje uczniowskie
(1)
spółdzielczość uczniowska
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.27089 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wstęp; I. Poszanowanie praw dziecka; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Rys historyczny; 1.3. Prawa dziecka w międzynarodowych deklaracjach i konwencjach; 1.4. Prawa dziecka w ustawodawstwie polskim; 1.5. Korczakowskie prawa dziecka; 1.6. Stosunek społeczeństwa do praw dziecka; 1.6.1. Prawa socjalne; 1.6.2. Prawa do prawidłowego rozwoju psychicznego; 1.6.3. Prawa do prawidłowego rozwoju społecznego; 2. Znęcanie się nad dzieckiem w rodzinie; 2.1. Rodzina jako środowisko wychowawcze; 2.2. Maltretowanie dzieci przez rodziców; 2.2.1. Bicie dzieci; 2.2.2. Zmuszanie do czynów niemoralnych i przestępczych; 2.2.3. Maltretowanie psychiczne; 2.3. Przyczyny znęcania się nad dzieckiem; 2.3.1. Konflikty małżeńskie. Rozbicie rodziny; 2.3.2. Dzieci ze związków pozamałżeńskich; 2.3.3. Alkoholizm i inne patologie rodzinne; 2.3.4. Przeżywane przez rodziców frustracje; 2.3.5. Dziecko nie spełnia oczekiwań rodziców; 2.3.6. Błędy wychowawcze; 2.3.7. Kary za domniemane lub rzeczywiste wykroczenia; 2.3.8. Niska świadomość wychowawcza rodziców; 2.4. Psychika dziecka maltretowanego; 2.5. Próba tworzenia etyki rodzicielskiej; 3. Dziecko maltretowane w środowisku szkolnym; 3.1. Szkoła jako środowisko wychowawcze; 3.2. Programy nauczana a możliwości dziecka; 3.3. Wstydliwy problem kar fizycznych w szkole; 3.4. Fobia szkolna - psychiczne maltretowanie ucznia; 3.5. Agresywność kolegów szkolnych; 3.6. Koncepcja szkoły bez stresów; 4. Dziecko a środowisko społeczne; 4.1. Lekceważący stosunek dorosłych do dziecka; 4.2. Niebezpieczeństwa grożące dzieciom; 4.3. Troska o kulturę pedagogiczną społeczeństwa; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37678, W.37515, W.37679, W.37516, W.37677 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nagrody i kary w wychowaniu / Irena Jundziłł. - Warszawa : "Nasza Księgarnia", 1986. - 172, [4] s. : rys. ; 17 cm.
Tzw. seria : "Książki dla Rodziców"
Streszczenie: Wprowadzenie; 1. Rola bodźców pozytywnych w zapewnianiu dziecku równowagi psychicznej; 2. Warunki skuteczności nagradzania; 2.1. Nagradzanie za dodatkowy wysiłek; 2.2. Wzmacnianie pozytywnej motywacji do działania; 2.3. Zapobieganie motywacji nastawionej na nagrodę; 3. Rodzaje zachęt i nagród; 3.1. Poznawanie dziecka jako konieczny warunek doboru nagród; 3.2. Nagradzanie uznaniem i pochwałą; 3.3. Nagradzanie przez sprawianie przyjemności; 3.4. Darzenie zaufaniem; 3.5. Wspólne atrakcyjne spędzanie czasu wolnego; 3.6. Nagrody rzeczowe; 4. Psychologiczne i pedagogiczne warunki skuteczności kar; 4.1. Czy kary są konieczne; 4.2. Kara jako zabieg przykry dla karanego; 4.3. Kara ma zmazać winę; 4.4. Nie można karać w gniewie; 4.5. Kara powinna być sprawiedliwa; 4.6. Kara stosowana we właściwym czasie; 4.7. Autorytet osoby wymierzającej karę; 4.8. Kara powinna poprawić winnego; 4.9. Konsekwencja w wymierzaniu kar; 4.10. Unikanie stosowania wciąż tych samych kar; 5. Rodzaje kar; 5.1. Szkodliwość kar cielesnych i upokarzających kar słownych; 5.2. Stosowanie kar neutralnych; 5.3. Tłumaczenie i wyjaśnianie; 5.4. Odmawianie przyjemności; 5.5. Wyrażanie swego smutku i zawodu; 5.6. Czasowe odebranie przyznanego przywileju; 6. Stosowanie nagród i kar w atmosferze głębokiego rozumienia dziecka; 6.1. Nie można wyrządzać krzywdy dziecku; 6.2. Potrzeba wnikania w przeżycia dziecka, w motywy jego postępowania; 6.3. Dostosowanie wymagań do możliwości dziecka; 6.4. Pomoc dziecku w rozumieniu siebie i adekwatnej autooceny; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33819 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20166 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wychowanie)
Streszczenie: Wstęp; 1. Tradycje polskich spółdzielni uczniowskich; 1.1. Rys historyczny kształtowania się spółdzielczości uczniowskiej; 1.2. Rola Związku Nauczycielstwa Polskiego w rozwoju spółdzielni uczniowskich; 1.3. Odbudowa spółdzielni uczniowskich po II wojnie światowej; 1.4. Spółdzielnie uczniowskie po roku 1956; 2. Założenia ideowo-programowe spółdzielni uczniowskich; 2.1. Przygotowanie młodzieży do zaangażowanego udziału w życiu społeczno-politycznym; 2.1.1. Wychowanie patriotyczne; 2.1.2. Proces uspołeczniania wychowanków; 2.2. Kształcenie twórczego stosunku do pracy; 2.2.1. Umiejętność dostrzegania problemów; 2.2.2. Racjonalne planowanie czynności; 2.3. Przygotowanie do wyboru zawodu; 2.3.1. Motywacja wyboru zawodu; 2.3.2. Praktyczne wprowadzenie w czynności zawodowe; 2.4. Rozwijanie ekonomicznego myślenia; 2.4.1. Wychowanie gospodarcze; 2.4.2. Rozwijanie ekonomicznego myślenia; 2.4.3. Przyzwyczajanie do oszczędzania; 2.4.4. Nauka rozumienia wartości pieniądza; 2.5. Stymulowanie inicjatyw młodzieży oraz umiejętności samorządnego działania; 2.5.1. Wartości twórczej inicjatywy młodzieży; 2.5.2. Samorząd jako zasada i metoda działania; 2.5.3. Wychowawcze znaczenie pełnienia funkcji kierowniczych; 2.5.4. Główne elementy metody samorządowej; 2.5.5. Wypaczenie grożące samorządnej działalności spółdzielni uczniowskiej; 2.6. Przygotowanie do twórczego uczestnictwa w kulturze; 2.6.1. Dziedziny uczestnictwa kulturalnego dzieci i młodzieży; 2.6.2. Rola spółdzielni uczniowskiej w kulturalnej edukacji młodzieży; 3. Zasady organizacyjne spółdzielni uczniowskich; 3.1. Podstawy statutowe funkcjonowania spółdzielni uczniowskich; 3.2. Fundusze i rachunkowość spółdzielni uczniowskich; 3.3. Opieka nad spółdzielnią uczniowską; 3.4. Współpraca spółdzielni uczniowskich z innymi organizacjami w środowisku szkolnym; 3.5. Model osobowy spółdzielcy; 3.6. Współdziałanie spółdzielni uczniowskich ze spółdzielniami ludzi dorosłych; 4. Formy pracy spółdzielni uczniowskich; 4.1. Działalność handlowa; 4.2. Dożywianie uczniów w szkole; 4.3. Działalność produkcyjna i usługowa; 4.4. Hodowla zwierząt; 4.5. Uprawa działki rolnej; 4.6. Zbieractwo; 4.7. Działalność społecznie użyteczna; 4.8. Praca kulturalno-oświatowa i sportowo-turystyczna; 4.9. Oszczędzanie i działalność finansowa; 5. Z doświadczeń niektórych spółdzielni uczniowskich; Zakończenie; Statut spółdzielni uczniowskich; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36310, 36309 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Trudności wychowawcze w rodzinie / Irena Jundziłł. - Warszawa : "Nasza Księgarnia", 1989. - 220, [4] s. : il. ; 17 cm.
Tzw. seria : "Rady dla Rodziców"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35848, W.35850, W.35849, W.43334 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej