Chłopkiewicz Maria
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Chłopkiewicz Maria
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Dziecko
(2)
Osobowość
(2)
Zachowanie
(2)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część pierwsza. Pojęcie osobowości, jej struktura i opis: Wstęp; 1. Pojęcie osobowości i jej struktura na gruncie psychologii ogólnej; 2. Główne kategorie opisu osobowości a potrzeby psychologii dziecka; 3. Własna propozycja opisu struktury osobowości dziecięcej; Część druga. Rozwój osobowości jednostki: Wstęp; 1. Przegląd głównych teorii rozwoju osobowości; 2. Charakterystyka procesu rozwoju osobowości w świetle literatury; 2.1. Istota rozwojowych przemian; 2.2. Charakterystyka ogólna procesu rozwoju osobowości; 2.3. Główne etapy kształtowania się osobowości dziecka na tle danych o jego psychicznym rozwoju; 2.3.1. Okres niemowlęcy; 2.3.2. Wiek poniemowlęcy; 2.3.3. Wiek przedszkolny; 2.3.4. Młodszy wiek szkolny; 2.3.5. Wiek dorastania; 2.3.6. Okres dorosłości - dojrzałość osobowa; 3. Główne czynniki i mechanizmy rozwoju osobowości; 3.1. Wewnętrzne czynniki rozwoju osobowości; 3.1.1. Dojrzewanie funkcji psychomotorycznych a rozwój osobowości; 3.1.2. Dojrzewanie wewnętrznych struktur i dynamizmów a rozwój osobowości; 3.1.3. Dojrzewanie funkcji "ja" a rozwój osobowości; 3.2. Zewnętrzne stymulatory rozwoju; 3.3. Interakcja jednostki z otoczeniem jako czynnik procesu rozwojowego; Część trzecia. Zróżnicowanie indywidualne zachowania i osobowości dziecka: 1. Problem różnic indywidualnych w psychologii; 2. Opis i geneza różnic indywidualnych zachowania dziecięcego; 2.1. Wrodzone właściwości anatomiczno-funkcjonalne; 2.2. Indywidualna specyfika oddziaływań środowiska; 2.3. Zróżnicowanie kierunku rozwoju i stopnia sprawności podstawowych układów funkcjonalnych; 2.4. Zróżnicowanie struktury dynamizmów regulacji; 2.5. Zróżnicowanie dojrzałości i sposobu funkcjonowania osobowego "ja"; Cześć czwarta. Zaburzenia zachowania i osobowości dziecka: 1. Przegląd głównych teorii psychopatologicznych; 2. Próba syntezy wiedzy o zaburzeniach dziecięcych w ramach zaprezentowanej koncepcji struktury i rozwoju osobowości dziecka; Zakończenia; Bibliografia; Skorowidz nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część pierwsza. Pojęcie osobowości, jej struktura i opis: Wstęp; 1. Pojęcie osobowości i jej struktura na gruncie psychologii ogólnej; 2. Główne kategorie opisu osobowości a potrzeby psychologii dziecka; 3. Własna propozycja opisu struktury osobowości dziecięcej; Część druga. Rozwój osobowości jednostki: Wstęp; 1. Przegląd głównych teorii rozwoju osobowości; 2. Charakterystyka procesu rozwoju osobowości w świetle literatury; 2.1. Istota rozwojowych przemian; 2.2. Charakterystyka ogólna procesu rozwoju osobowości; 2.3. Główne etapy kształtowania się osobowości dziecka na tle danych o jego psychicznym rozwoju; 2.3.1. Okres niemowlęcy; 2.3.2. Wiek poniemowlęcy; 2.3.3. Wiek przedszkolny; 2.3.4. Młodszy wiek szkolny; 2.3.5. Wiek dorastania; 2.3.6. Okres dorosłości - dojrzałość osobowa; 3. Główne czynniki i mechanizmy rozwoju osobowości; 3.1. Wewnętrzne czynniki rozwoju osobowości; 3.1.1. Dojrzewanie funkcji psychomotorycznych a rozwój osobowości; 3.1.2. Dojrzewanie wewnętrznych struktur i dynamizmów a rozwój osobowości; 3.1.3. Dojrzewanie funkcji "ja" a rozwój osobowości; 3.2. Zewnętrzne stymulatory rozwoju; 3.3. Interakcja jednostki z otoczeniem jako czynnik procesu rozwojowego; Część trzecia. Zróżnicowanie indywidualne zachowania i osobowości dziecka: 1. Problem różnic indywidualnych w psychologii; 2. Opis i geneza różnic indywidualnych zachowania dziecięcego; 2.1. Wrodzone właściwości anatomiczno-funkcjonalne; 2.2. Indywidualna specyfika oddziaływań środowiska; 2.3. Zróżnicowanie kierunku rozwoju i stopnia sprawności podstawowych układów funkcjonalnych; 2.4. Zróżnicowanie struktury dynamizmów regulacji; 2.5. Zróżnicowanie dojrzałości i sposobu funkcjonowania osobowego "ja"; Cześć czwarta. Zaburzenia zachowania i osobowości dziecka: 1. Przegląd głównych teorii psychopatologicznych; 2. Próba syntezy wiedzy o zaburzeniach dziecięcych w ramach zaprezentowanej koncepcji struktury i rozwoju osobowości dziecka; Zakończenia; Bibliografia; Skorowidz nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36642, W.34397 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej