psychologia dzieci i młodzieży
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Gulin Wojciech
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
psychologia dzieci i młodzieży
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe KUL ; Nr.38)
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Filozoficzne-psychologiczne podstawy ujmowania empatii: 1. Epistemologiczne aspekty empatii; 1.1. Immanencja i transcendencja w poznawaniu cudzych stanów psychicznych; 1.2. Źródła poznania cudzych stanów psychicznych; 1.3. Analityczna i fenomenologiczna koncepcja poznawania cudzych stanów psychicznych; 1.3.1. Poznawanie cudzych stanów psychicznych w ujęciu A. J. Afera; 1.3.2. Ujęcie fenomenologiczne poznawanie cudzych stanów psychicznych; 2. Przegląd koncepcji empatii; 2.1. Poglądy E. Husserla na zjawisko empatii; 2.2. T. Lippsa psychologiczna koncepcja empatii; 2.2.1. Podstawowe terminy Lippsowskiej koncepcji empatii; 2.2.2. Mechanizm empatii; 2.2.3. Rodzaje empatii; 2.2.4. Aktualność niektórych aspektów koncepcji T. Lippsa; 2.3. Współczesne tendencje w ujmowaniu zjawiska empatii; 2.3.1. Zależność empatii od wieku rozwojowego; 2.3.2. Empatia w psychoterapii; 3. Informacyjno-decyzyjne ujęcie procesu empatii; 3.1. Uwarunkowania powstawania wczucia; 3.1.1. Empatia jako potrzeba podmiotu; 3.1.2. Zależność empatii od czynników podmiotowych i przedmiotowych; 3.2. Rola czynności poszukiwania informacji oraz podejmowania decyzji w empatii; 3.2.1. Czynności zdobywania informacji; 3.2.2. Powstawanie subiektywnego obrazu przedmiotu; 3.2.3. Wnioskowanie przez analogię w empatii; 3.2.4. Empatia jako proces podejmowania decyzji; 3.3. Emocje w sytuacji empatycznej; Część 2. Własne badania eksperymentalne empatii: 4. Metodologiczne podstawy weryfikacji informacyjno-decyzyjnego ujęcia empatii; 4.1. Cel i założenia planowanych badań; 4.2. Etapy konstrukcji metody badawczej; 4.2.1. Pierwszy etap konstrukcji metody; 4.2.2. Drugi etap badań wstępnych; 4.2.3. Konstrukcja ostatecznej wersji metody badawczej; 4.3. Kryteria doboru dzieci i młodzieży do badań oraz określenie innych metod badawczych; 5. Empiryczne ujęcie czynności poszukiwania informacji w empatii; 5.1. Poznawcze ujęcie przez dzieci i młodzież relacji " autorka listu - ojciec "5.2. Poznawcze ujęcie przez dzieci i młodzież relacji " dziewczyna - wychowawczyni "; 5.3. Wpływ relacji " dziewczyna - nauczyciel " na poziomie empatycznego ujmowania przez badanych stanu psychicznego bohaterki eksperymentu; 5.4. Rola relacji " dziewczyna - koleżanki z domu dziecka " w przebiegu empatii; 5.5. Empiryczna weryfikacja powstawania subiektywnego obrazu przedmiotu; 6. Emocjonalne i decyzyjne komponenty empatii; 6.1. Emocjonalne reakcje dzieci i młodzieży w sytuacji eksperymentu naturalnego; 6.1.1. Zależność emocji od środowiska, wieku rozwojowego i płci; 6.1.2. Emocje a empatyczne ujmowanie stanu psychicznego drugiej osoby; 6.2. Decyzja empatyczne w sytuacji eksperymentu naturalnego; 6.2.1. Determinanty dokonywania wyboru; 6.2.2. Zależność aktywności prospołecznej dzieci i młodzieży od decyzji empatycznych; 7. Uczestniczenie empatyczne dzieci i młodzieży w sytuacji drugiej osoby; 7.1. Typy listów dzieci i młodzieży; 7.2. Analiza treściowa listów badanych osób; 7.3. Przykłady empatycznych reakcji dzieci i młodzieży; 7.4. Propozycja praktycznego zastosowania Kwestionariusza Empatii do określenia poziomu empatii dzieci i młodzieży; Zakończenie; Bibliografia; Aneks ( List dziewczyny - wychowanki domu dziecka; Kwestionariusz empatii; Odpowiedzi udzielone przez dziewczynę - autorkę listu; ANOVA KRG - pqr [analiza wariacji - metoda statystyczna - obserwacja - MK]; Średnie liczby aspektu poznawczego )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38611, W.38615, W.38612, W.38614, W.39996, W.38613, W.39995, W.39997, W.40145 (9 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej