konflikty
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Gordon Thomas
(2)
Sujak Elżbieta
(2)
Olubiński Andrzej
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
konflikty
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wychowanie bez Porażek)
Streszczenie: Do czytelnika polskiego; Podziękowania; 1. Rodziny po kursie wychowania bez porażek; 2. Zasady są ważniejsze niż techniki; 2.1. Zasada niekonsekwencji; 2.2. Zasada " posiadania problemu "; 3. Nowe możliwości pomagania dzieciom w ich problemach; 3.1. Gdy rodzicom nie udaje się uniknąć " fatalnej dwunastki " barykad rozmowy; 3.2. Nowe spostrzeżenia na temat dwunastu barier komunikacji; 3.2.1. Czasem bariery komunikacyjne nie stanowią przeszkody; 3.2.2. Co jest błędne przy stawianiu pytań?; 3.2.3. Czy dzieci potrzebują rad?; 3.3. Jak najlepiej wdrożyć rodziców do słuchania?; 3.3.1. Cztery podstawowe techniki słuchania; 3.3.1.1. Słuchanie bierne ( milczenie ); 3.3.1.2. Zaakcentowanie uwagi; 3.3.1.3. " Otwieracze " i zachęty; 3.3.1.4. Słuchanie aktywne; 3.3.2. Dlaczego uczymy rodziców aktywnego słuchania?; 4. Jak można nauczyć się aktywnego słuchania: problemy i rozwiązania; 4.1. Początkowe zakłopotanie przy aktywnym słuchaniu; 4.2. Gdy dzieci nie chcą rozmawiać; 4.3. Trzeba mieć właściwy nastrój do słuchania; 4.4. " Dajcie mi spokój z tym aktywnym słuchaniem "; 4.5. Przesada w aktywnym słuchaniu; 4.6. Bezskuteczne jest słuchanie, w którym nie ma gotowości zaakceptowania; 4.7. Słuchanie aktywne z ukrytym zamiarem; 4.8. " Co się dzieje, gdy komuś nie odpowiada to, co słyszy? "; 4.9. Pokusa zastosowania barier komunikacji; 4.10. Kilka wskazań, jak poprawić umiejętność słuchania; 5. Jak zmieniają się rodziny, gdy rodzice stają sprawnymi słuchaczami; 5.1. Czar zwrotu " rozumiem cię "; 5.2. Uczucia przemijają; 5.3. Jak pomóc dzieciom godzić się z rzeczywistością i ograniczeniami; 5.4. " Nie lubiłam dzieci "; 5.5. Właściwy problem; 5.6. Dzieci nabierają poczucia odpowiedzialności; 5.7. " Rozwijają się znacznie szybciej, niżbyśmy się spodziewali "; 5.8. Rodzice zdobywają wiedzę o sobie samych; 5.9. " Wolałbym umrzeć "; 6. Nowa pomoc dla rodziców pragnących zaspokoić własne potrzeby; 6.1. Komunikaty " ty " i komunikaty " ja "; 6.2. " Jak rzeczywiście wyglądają moje uczucia? "; 6.3. Ważne jest, by komunikaty " ja " były kompletne; 6.4. Gdy dzieci nie przyjmują do wiadomości wypowiedzi " ja "; 6.4.1. Czy słuchasz, gdy dziecko ma problemy?; 6.4.2. Jak silne są twoje wypowiedzi " ja "?; 6.4.3. Znaczenie " przełączenia "; 6.4.4. Wypowiedzi zawierające rozwiązania nie są wypowiedziami " ja "; 6.4.5. Ucieczka do władzy i autorytetu; 6.5. Kilka wskazań dotyczących stosowania wypowiedzi; 7. Pozytywne doświadczenia z wypowiedziami " ja "; 7.1. Łatwy do opanowania instrument działania; 7.2. " To rzeczywiście działa! "; 7.3. Nowe zrozumienie wypowiedzi " ty "; 7.4. " Dzieci naprawdę chcą pomóc "; 7.5. Bogactwo pomysłów dziecięcych rozwiązań; 7.6. " To takie piękne uczucie, gdy się jest szczerym "; 7.7. Jak rodzice radzą sobie ze złością; 8. Nowe możliwości zastosowania wypowiedzi " ja "; 8.1. Wypowiedź " ja " wobec niemowląt i małych dzieci; 8.2. Nowa koncepcja: wypowiedź " ja " wyrażająca uznanie; 8.3. Zapobiegawcza wypowiedź " ja "; 8.4. Rozwiązywanie problemów przez wypowiedź " ja "; 9. Konflikty między rodzicami i dziećmi: kto zwycięża, kto ponosi porażkę?; 9.1. Uprzedzenia wobec metody opanowywania konfliktów bez porażek; 9.2. Trzy metody radzenia sobie z konfliktami; 9.3. Nowe perspektywy rozwiązywania konfliktów; 9.3.1. Dylemat dyscypliny; 9.3.2. Mit życzliwego autorytetu; 9.3.3. Autorytet: słowo o dwu znaczeniach; 9.3.4. Charakterystyczny język władzy; 9.3.5. Myślenie metody bez porażek z ustępliwością; 9.3.6. Czy dzieci potrzebują ograniczeń?; 9.4. Prawda o władzy rodzicielskiej; 10. Zastosowanie metody bez porażek: problemy i rozwiązania; 10.1. Brak czasu i przeszkody; 10.2. " Z dziećmi to się nie udaje "; 10.3. Gdy dzieci wychodzą w trakcie rozwiązywania problemów; 10.4. Gdy dzieci nie dotrzymują podjętych postanowień; 10.5. Nierealne rozwiązania proponowane przez dzieci; 10.6. Czy istnieje usprawiedliwiona przemoc i kara?; 10.7. Czy wolno bić?; 11. Sukcesy w zastosowaniu metody bez porażek; 11.1. Rozwiązywanie problemów bez porażek wymaga odpowiednich ram; 11.2. Gdy jasno przedstawia się potrzeby, znajdą się rozwiązania; 11.3. Zazwyczaj bywa więcej aniżeli jedno rozwiązanie; 11.4. Zmiana pierwotnej decyzji; 11.5. Właściwy problem; 11.6. Dzieci potrafią być bardzo rozsądne; 11.7. Rozwiązywanie problemów z niemowlętami; 11.8. Metoda bez porażek w rozwiązywaniu konfliktów między rodzeństwem; 11.9. Regularne spotkania dla rozwiązywania problemów; 11.10. Zapobiegawcze rozwiązywanie problemów; 12. Pomoc w konfliktach wartości; 12.1. Cechy konfliktów wartości; 12.2. Zbyt nieustępliwi rodzice; 12.3. Skuteczne postępowanie w celu załagodzenia konfliktów wartości; 12.4. Być rzeczywiście przykładem; 12.5. Jak stać się skutecznym doradcą?; 12.5.1. Zdobywajcie wiadomości i informacje; 12.5.2. Jako doradcy swych dzieci musicie zostać przez nie zaakceptowane w tej roli; 12.5.3. Pozostawicie pytającym odpowiedzialność; 12.6. Przemyślenie własnych ocen; 12.7. Zaakceptuj to, czego nie możesz zmienić; 13. Różne postawy wobec wychowania bez porażek i ich przyczyny; 13.1. " Oni potrafią to robić lepiej, niż pan myśli "; 13.2. " Nie będę powtarzał błędów, które wobec mnie popełnili moi rodzice "; 13.3. " Rola rodzicielska to ciężkie zadanie "; 13.4. " Czytamy napis na ścianie "; 13.5. Gdy narasta rozpacz; 13.6. Dylemat rodziców; 13.7. Kryzysy i tragedie; 13.8. Komu potrzeby jest trening rodzicielski?; 14. Osobiste relacje czterech rodzin; 14.1. " Może przenosić góry "; 14.2. Poza wszelkimi technikami: dziennik matki; 14.3. Wojna i pokój; 14.4. Rodzina, która się zmienia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40599, W.40746, W.40747 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wychowanie bez Porażek)
Streszczenie: Do czytelnika polskiego; Podziękowania; 1. Rodziny po kursie wychowania bez porażek; 2. Zasady są ważniejsze niż techniki; 2.1. Zasada niekonsekwencji; 2.2. Zasada " posiadania problemu "; 3. Nowe możliwości pomagania dzieciom w ich problemach; 3.1. Gdy rodzicom nie udaje się uniknąć " fatalnej dwunastki " barykad rozmowy; 3.2. Nowe spostrzeżenia na temat dwunastu barier komunikacji; 3.2.1. Czasem bariery komunikacyjne nie stanowią przeszkody; 3.2.2. Co jest błędne przy stawianiu pytań?; 3.2.3. Czy dzieci potrzebują rad?; 3.3. Jak najlepiej wdrożyć rodziców do słuchania?; 3.3.1. Cztery podstawowe techniki słuchania; 3.3.1.1. Słuchanie bierne ( milczenie ); 3.3.1.2. Zaakcentowanie uwagi; 3.3.1.3. " Otwieracze " i zachęty; 3.3.1.4. Słuchanie aktywne; 3.3.2. Dlaczego uczymy rodziców aktywnego słuchania?; 4. Jak można nauczyć się aktywnego słuchania: problemy i rozwiązania; 4.1. Początkowe zakłopotanie przy aktywnym słuchaniu; 4.2. Gdy dzieci nie chcą rozmawiać; 4.3. Trzeba mieć właściwy nastrój do słuchania; 4.4. " Dajcie mi spokój z tym aktywnym słuchaniem "; 4.5. Przesada w aktywnym słuchaniu; 4.6. Bezskuteczne jest słuchanie, w którym nie ma gotowości zaakceptowania; 4.7. Słuchanie aktywne z ukrytym zamiarem; 4.8. " Co się dzieje, gdy komuś nie odpowiada to, co słyszy? "; 4.9. Pokusa zastosowania barier komunikacji; 4.10. Kilka wskazań, jak poprawić umiejętność słuchania; 5. Jak zmieniają się rodziny, gdy rodzice stają sprawnymi słuchaczami; 5.1. Czar zwrotu " rozumiem cię "; 5.2. Uczucia przemijają; 5.3. Jak pomóc dzieciom godzić się z rzeczywistością i ograniczeniami; 5.4. " Nie lubiłam dzieci "; 5.5. Właściwy problem; 5.6. Dzieci nabierają poczucia odpowiedzialności; 5.7. " Rozwijają się znacznie szybciej, niżbyśmy się spodziewali "; 5.8. Rodzice zdobywają wiedzę o sobie samych; 5.9. " Wolałbym umrzeć "; 6. Nowa pomoc dla rodziców pragnących zaspokoić własne potrzeby; 6.1. Komunikaty " ty " i komunikaty " ja "; 6.2. " Jak rzeczywiście wyglądają moje uczucia? "; 6.3. Ważne jest, by komunikaty " ja " były kompletne; 6.4. Gdy dzieci nie przyjmują do wiadomości wypowiedzi " ja "; 6.4.1. Czy słuchasz, gdy dziecko ma problemy?; 6.4.2. Jak silne są twoje wypowiedzi " ja "?; 6.4.3. Znaczenie " przełączenia "; 6.4.4. Wypowiedzi zawierające rozwiązania nie są wypowiedziami " ja "; 6.4.5. Ucieczka do władzy i autorytetu; 6.5. Kilka wskazań dotyczących stosowania wypowiedzi; 7. Pozytywne doświadczenia z wypowiedziami " ja "; 7.1. Łatwy do opanowania instrument działania; 7.2. " To rzeczywiście działa! "; 7.3. Nowe zrozumienie wypowiedzi " ty "; 7.4. " Dzieci naprawdę chcą pomóc "; 7.5. Bogactwo pomysłów dziecięcych rozwiązań; 7.6. " To takie piękne uczucie, gdy się jest szczerym "; 7.7. Jak rodzice radzą sobie ze złością; 8. Nowe możliwości zastosowania wypowiedzi " ja "; 8.1. Wypowiedź " ja " wobec niemowląt i małych dzieci; 8.2. Nowa koncepcja: wypowiedź " ja " wyrażająca uznanie; 8.3. Zapobiegawcza wypowiedź " ja "; 8.4. Rozwiązywanie problemów przez wypowiedź " ja "; 9. Konflikty między rodzicami i dziećmi: kto zwycięża, kto ponosi porażkę?; 9.1. Uprzedzenia wobec metody opanowywania konfliktów bez porażek; 9.2. Trzy metody radzenia sobie z konfliktami; 9.3. Nowe perspektywy rozwiązywania konfliktów; 9.3.1. Dylemat dyscypliny; 9.3.2. Mit życzliwego autorytetu; 9.3.3. Autorytet: słowo o dwu znaczeniach; 9.3.4. Charakterystyczny język władzy; 9.3.5. Myślenie metody bez porażek z ustępliwością; 9.3.6. Czy dzieci potrzebują ograniczeń?; 9.4. Prawda o władzy rodzicielskiej; 10. Zastosowanie metody bez porażek: problemy i rozwiązania; 10.1. Brak czasu i przeszkody; 10.2. " Z dziećmi to się nie udaje "; 10.3. Gdy dzieci wychodzą w trakcie rozwiązywania problemów; 10.4. Gdy dzieci nie dotrzymują podjętych postanowień; 10.5. Nierealne rozwiązania proponowane przez dzieci; 10.6. Czy istnieje usprawiedliwiona przemoc i kara?; 10.7. Czy wolno bić?; 11. Sukcesy w zastosowaniu metody bez porażek; 11.1. Rozwiązywanie problemów bez porażek wymaga odpowiednich ram; 11.2. Gdy jasno przedstawia się potrzeby, znajdą się rozwiązania; 11.3. Zazwyczaj bywa więcej aniżeli jedno rozwiązanie; 11.4. Zmiana pierwotnej decyzji; 11.5. Właściwy problem; 11.6. Dzieci potrafią być bardzo rozsądne; 11.7. Rozwiązywanie problemów z niemowlętami; 11.8. Metoda bez porażek w rozwiązywaniu konfliktów między rodzeństwem; 11.9. Regularne spotkania dla rozwiązywania problemów; 11.10. Zapobiegawcze rozwiązywanie problemów; 12. Pomoc w konfliktach wartości; 12.1. Cechy konfliktów wartości; 12.2. Zbyt nieustępliwi rodzice; 12.3. Skuteczne postępowanie w celu załagodzenia konfliktów wartości; 12.4. Być rzeczywiście przykładem; 12.5. Jak stać się skutecznym doradcą?; 12.5.1. Zdobywajcie wiadomości i informacje; 12.5.2. Jako doradcy swych dzieci musicie zostać przez nie zaakceptowane w tej roli; 12.5.3. Pozostawicie pytającym odpowiedzialność; 12.6. Przemyślenie własnych ocen; 12.7. Zaakceptuj to, czego nie możesz zmienić; 13. Różne postawy wobec wychowania bez porażek i ich przyczyny; 13.1. " Oni potrafią to robić lepiej, niż pan myśli "; 13.2. " Nie będę powtarzał błędów, które wobec mnie popełnili moi rodzice "; 13.3. " Rola rodzicielska to ciężkie zadanie "; 13.4. " Czytamy napis na ścianie "; 13.5. Gdy narasta rozpacz; 13.6. Dylemat rodziców; 13.7. Kryzysy i tragedie; 13.8. Komu potrzeby jest trening rodzicielski?; 14. Osobiste relacje czterech rodzin; 14.1. " Może przenosić góry "; 14.2. Poza wszelkimi technikami: dziennik matki; 14.3. Wojna i pokój; 14.4. Rodzina, która się zmienia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37693, W.37694, W.37695, W.37810 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40770, W.40626 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej