Miąso Józef
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Miąso Józef
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(4)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
wychowanie
(6)
szkolnictwo
(2)
Krzywicki, Ludwik
(1)
Oświata
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Część 1. Dzieje oświaty i myśli pedagogicznej w Polsce w latach 1914-1939: Rozdział 1. Oświata na ziemiach polskich u progu niepodległości; 1. Rozwój oświaty przed I wojną światową ( Józef Miąso, Jan Kulpa, Karol Poznański ); 2. Polska myśl pedagogiczna przed I woją światową ( Józef Miąso, Kalina Bartnicka ); 3. Projekty reform szkolnych ( Stanisław Mauersberg ); Rozdział 2. Rozwój szkolnictwa w latach 1918-1932; 1. Unifikacja administracji szkolnej ( Stanisław Mauersberg ); 2. Program Praussa i Sejm Nauczycielski ( Stanisław Mauersberg ); 3. Pierwsze akty ustawodawcze ( Stanisław Mauersberg ); 4. O szkołę jednolitą i demokratyczną ( Stanisław Mauersberg ); 5. Rozwój szkolnictwa powszechnego ( Stanisław Mauersberg, Wanda Garbowska ); 6. Kierunek rozwoju średnich szkół ogólnokształcących ( Feliks W. Araszkiewicz ); 7. Kształcenie i dokształcanie zawodowe ( Stanisław Mauersberg ); 8. Kształcenie nauczycieli ( Jan Kulpa ); 9. Rozwój szkolnictwa wyższego ( Karol Poznański ); 10. Próby zreformowania szkolnictwa ( Kalina Bartnicka ); Rozdział 3. Reforma szkolna; 1. Koncepcja wychowania państwowego ( Kalina Bartnicka ); 2. Ustawa o ustroju szkolnictwa z 11 marca 1932 roku ( Stanisław Mauersberg ); 3. Nowy program nauczania ( Wanda Garbowska ); 4. Ustawa o szkolnictwie prywatnym z 11 marca 1932 roku ( Wanda Garbowska ); 5. Ustawa o szkołach wyższych z 15 marca 1933 roku ( Karol Poznański, Stanisław Mauersberg ); Rozdział 4. Szkolnictwo w latach 1933-1939 ( Realizacja ustawy jędrzejewiczowskiej ); 1. Kryzys szkolnictwa powszechnego ( Stanisław Mauersberg ); 2. Elitaryzm średnich szkół ogólnokształcących ( Feliks W. Araszkiewicz, Stanisław Mauersberg ); 3. Ewolucja szkół zawodowych i dokształcających ( Stanisław Mauersberg ); 4. Zmiany w systemie kształcenia nauczycieli szkół powszechnych ( Jan Kulpa ); 5. Szkolnictwo wyższe po reformie ( Karol Poznański ); 6. Krytyka polityki oświatowej sanacji, ruch nauczycielski ( Kalina Bartnicka, Stanisław Mauersberg ); Rozdział 5. Wychowanie przedszkolne ( 1918-1939 ) ( Janina Chłodkowska ); 1. Pierwsze projekty; 2. Rozwój sieci i organizacji przedszkoli; 3. Kształcenie i dokształcanie wychowawczyń; 4. System wychowawczy; Rozdział 6. Opieka nad dzieckiem i szkolnictwo specjalne ( Stanisław Mauersberg ); Rozdział 7. Szkolnictwo artystyczne ( Kalina Bartnicka ); Rozdział 8. Szkolnictwo wojskowe ( Kalina Bartnicka, Stanisław Rutkowski ); Rozdział 9. Szkolnictwo dla mniejszości narodowych ( Stanisław Mauersberg ); 1. Mniejszości narodowe w Polsce i ich ochrona prawna; 2. Szkolnictwo ukraińskie; 3. Szkolnictwo białoruskie; 4. Szkolnictwo litewskie, czeskie i rosyjskie; 5. Szkolnictwo niemieckie; 6. Szkolnictwo żydowskie; Rozdział 10. Oświata polska na Śląsku Opolskim, Pomorzu Zachodnim oraz na Warmii i Mazurach ( Klemens Trzebiatowski ); 1. Sytuacja Polaków w państwie niemieckim; 2. Forma oświaty i życia kulturalnego Polaków w Niemczech; 3. Oświata polska na Śląsku Opolskim; 4. Oświata polska na Powiślu, Warmii i Mazurach; 5. Polska działalność oświatowa na Pograniczu i Kaszubach; Rozdział 11. Oświata pozaszkolna ( Stanisław Mauersberg ); 1. Zadania oświaty dorosłych; 2. Działalność głównych towarzystw oświatowych; 3. poradnictwo i doskonalenie; 4. Świetlice i uniwersytety ludowe; 5. Oświata robotnicza; 6. Zestawienie globalne i ocena ogólna; Rozdział 12. Rozwój myśli i nauk pedagogicznych ( Leonard Grochowski ); 1. Ważniejsze ośrodki i wydawnictwa pedagogiczne; 2. Ruch noewgo wychowania; 3. Kierunki refleksji i badań w dziedzinie wychowawczej; 4. Dorobek badawczy w zakresie poszczególnych dyscyplin pedagogicznych; 5. Rozwój historii oświaty i wychowania; 6. Ogólna ocena dorobku oświatowego i myśli pedagogicznej II Rzeczypospolitej ( Stanisław Mauersberg, Leonard Grochowski ); Bibliografia; Część 2. Oświata i szkolnictwo w okresie okupacji (1939-1945) ( Józef Krasuski ): Rozdział 1. Polityka oświatowa okupanta hitlerowskiego na terenie Polski; 1. Szkolnictwo powszechne i średnie ogólnokształcące; 2. Szkolnictwo zawodowe; 3. Szkolnictwo dla dzieci polskich na terenie włączonych do Rzeszy i obszarach wschodnich; Rozdział 2. Główne ośrodki dyspozycyjne oświaty podziemnej; Rozdział 3. Organizacja i zasięg tajnego szkolnictwa powszechnego na terenie Generalnej Guberni; Rozdział 4. Podziemne szkolnictwo średnie ogólnokształcące na terenie Generalnej Guberni; Rozdział 5. Tajne nauczanie na terenach włączonych do Rzeszy i obszarach wschodnich; Rozdział 6. Szkolnictwo wyższe; Rozdział 7. Poziom naukowy i podstawy finansowe podziemnej oświaty; Bibliografia; Część 3. Rozwój oświaty w Polsce Ludowej ( Stanisław Mauersberg ): Rozdział 1. Uruchomienie szkolnictwa. Projekt reformy szkolnej; 1. Straty i zniszczenia wojenne; 2. Uruchomienie pierwszych szkół; 3. Demokratyzacja szkolnictwa; 4. Koncepcja reformy szkolnej; Rozdział 2. Rozwój oświaty w okresie Tymczasowego Rządu Jedności Narodowej ( lipiec 1945-styczeń 1947 ); 1. Sprawy reformy szkolnej; 2. Organizacja i warunki pracy szkół; 3. Programy nauczania i cele wychowania; 4. Rozwój szkolnictwa zawodowego i wyższego; 5. Rozwój oświaty dorosłych; Rozdział 3. Kształtowanie się nowego ustroju szkolnego ( luty 1947-grudzień 1948 ); 1. Ofensywa ideologiczna w szkolnictwie; 2. Nowe treści nauczania; 3. Organizacja szkolnictwa wszystkich szczebli; 4. Wprowadzeie jedenastolatki; 5. Myśl pedagogiczna. Nowe kierunki wychowania; Rozdział 4. Oświata szkolna i pozaszkolna w latach 1949-1955; 1. Organizacja szkół podstawowych; 2. Programy nauczania; 3. Rozwój szkolnictwa zawodowego; 4. Kształcenie nauczycieli. Przełom nauk pedagogicznych; 5. Szkoły wyższe; 6. Pozaszkolna praca oświatowa; Rozdział 5. Druga reforma szkolna ( 1956-1961 ); 1. Nowe aktyprawne i rozwój szkolnictwa; 2. program nauczania; 3. Ewolucja oświaty dorosłych; 4. Dyskusja nad ustrojem szkolnym; 5. Druga reforma szkolna w 1961 r.; Rozdział 6. Rozwój szkolnictwa i nauk pedagogicznych ( 1962-1973 ); 1. Ogólny rozwój szkolnictwa; 2. Nowe programy i plany nauczania; 3. Szkolnictwo wyzsze; 4. Opieka nad dzieckiem i szkolnictwo specjalne; 5. Rozwój nauk pedagogicznych; Rozdział 7. W przededniu trzeciej reformy szkolnej; 1. Karta praw i Obowiązków Nauczyciela; 2. Program działania Ministerstwa Oświaty i Wychowania; 3. VII Plenum KC PZPR; 4. Raport Komitetu Ekspertów; 5. Projekt nowego systemu oświaty i wychowania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42607 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Część 1. Dzieje oświaty i myśli pedagogicznej w Polsce w latach 1914-1939: Rozdział 1. Oświata na ziemiach polskich u progu niepodległości; 1. Rozwój oświaty przed I wojną światową ( Józef Miąso, Jan Kulpa, Karol Poznański ); 2. Polska myśl pedagogiczna przed I woją światową ( Józef Miąso, Kalina Bartnicka ); 3. Projekty reform szkolnych ( Stanisław Mauersberg ); Rozdział 2. Rozwój szkolnictwa w latach 1918-1932; 1. Unifikacja administracji szkolnej ( Stanisław Mauersberg ); 2. Program Praussa i Sejm Nauczycielski ( Stanisław Mauersberg ); 3. Pierwsze akty ustawodawcze ( Stanisław Mauersberg ); 4. O szkołę jednolitą i demokratyczną ( Stanisław Mauersberg ); 5. Rozwój szkolnictwa powszechnego ( Stanisław Mauersberg, Wanda Garbowska ); 6. Kierunek rozwoju średnich szkół ogólnokształcących ( Feliks W. Araszkiewicz ); 7. Kształcenie i dokształcanie zawodowe ( Stanisław Mauersberg ); 8. Kształcenie nauczycieli ( Jan Kulpa ); 9. Rozwój szkolnictwa wyższego ( Karol Poznański ); 10. Próby zreformowania szkolnictwa ( Kalina Bartnicka ); Rozdział 3. Reforma szkolna; 1. Koncepcja wychowania państwowego ( Kalina Bartnicka ); 2. Ustawa o ustroju szkolnictwa z 11 marca 1932 roku ( Stanisław Mauersberg ); 3. Nowy program nauczania ( Wanda Garbowska ); 4. Ustawa o szkolnictwie prywatnym z 11 marca 1932 roku ( Wanda Garbowska ); 5. Ustawa o szkołach wyższych z 15 marca 1933 roku ( Karol Poznański, Stanisław Mauersberg ); Rozdział 4. Szkolnictwo w latach 1933-1939 ( Realizacja ustawy jędrzejewiczowskiej ); 1. Kryzys szkolnictwa powszechnego ( Stanisław Mauersberg ); 2. Elitaryzm średnich szkół ogólnokształcących ( Feliks W. Araszkiewicz, Stanisław Mauersberg ); 3. Ewolucja szkół zawodowych i dokształcających ( Stanisław Mauersberg ); 4. Zmiany w systemie kształcenia nauczycieli szkół powszechnych ( Jan Kulpa ); 5. Szkolnictwo wyższe po reformie ( Karol Poznański ); 6. Krytyka polityki oświatowej sanacji, ruch nauczycielski ( Kalina Bartnicka, Stanisław Mauersberg ); Rozdział 5. Wychowanie przedszkolne ( 1918-1939 ) ( Janina Chłodkowska ); 1. Pierwsze projekty; 2. Rozwój sieci i organizacji przedszkoli; 3. Kształcenie i dokształcanie wychowawczyń; 4. System wychowawczy; Rozdział 6. Opieka nad dzieckiem i szkolnictwo specjalne ( Stanisław Mauersberg ); Rozdział 7. Szkolnictwo artystyczne ( Kalina Bartnicka ); Rozdział 8. Szkolnictwo wojskowe ( Kalina Bartnicka, Stanisław Rutkowski ); Rozdział 9. Szkolnictwo dla mniejszości narodowych ( Stanisław Mauersberg ); 1. Mniejszości narodowe w Polsce i ich ochrona prawna; 2. Szkolnictwo ukraińskie; 3. Szkolnictwo białoruskie; 4. Szkolnictwo litewskie, czeskie i rosyjskie; 5. Szkolnictwo niemieckie; 6. Szkolnictwo żydowskie; Rozdział 10. Oświata polska na Śląsku Opolskim, Pomorzu Zachodnim oraz na Warmii i Mazurach ( Klemens Trzebiatowski ); 1. Sytuacja Polaków w państwie niemieckim; 2. Forma oświaty i życia kulturalnego Polaków w Niemczech; 3. Oświata polska na Śląsku Opolskim; 4. Oświata polska na Powiślu, Warmii i Mazurach; 5. Polska działalność oświatowa na Pograniczu i Kaszubach; Rozdział 11. Oświata pozaszkolna ( Stanisław Mauersberg ); 1. Zadania oświaty dorosłych; 2. Działalność głównych towarzystw oświatowych; 3. poradnictwo i doskonalenie; 4. Świetlice i uniwersytety ludowe; 5. Oświata robotnicza; 6. Zestawienie globalne i ocena ogólna; Rozdział 12. Rozwój myśli i nauk pedagogicznych ( Leonard Grochowski ); 1. Ważniejsze ośrodki i wydawnictwa pedagogiczne; 2. Ruch noewgo wychowania; 3. Kierunki refleksji i badań w dziedzinie wychowawczej; 4. Dorobek badawczy w zakresie poszczególnych dyscyplin pedagogicznych; 5. Rozwój historii oświaty i wychowania; 6. Ogólna ocena dorobku oświatowego i myśli pedagogicznej II Rzeczypospolitej ( Stanisław Mauersberg, Leonard Grochowski ); Bibliografia; Część 2. Oświata i szkolnictwo w okresie okupacji (1939-1945) ( Józef Krasuski ): Rozdział 1. Polityka oświatowa okupanta hitlerowskiego na terenie Polski; 1. Szkolnictwo powszechne i średnie ogólnokształcące; 2. Szkolnictwo zawodowe; 3. Szkolnictwo dla dzieci polskich na terenie włączonych do Rzeszy i obszarach wschodnich; Rozdział 2. Główne ośrodki dyspozycyjne oświaty podziemnej; Rozdział 3. Organizacja i zasięg tajnego szkolnictwa powszechnego na terenie Generalnej Guberni; Rozdział 4. Podziemne szkolnictwo średnie ogólnokształcące na terenie Generalnej Guberni; Rozdział 5. Tajne nauczanie na terenach włączonych do Rzeszy i obszarach wschodnich; Rozdział 6. Szkolnictwo wyższe; Rozdział 7. Poziom naukowy i podstawy finansowe podziemnej oświaty; Bibliografia; Część 3. Rozwój oświaty w Polsce Ludowej ( Stanisław Mauersberg ): Rozdział 1. Uruchomienie szkolnictwa. Projekt reformy szkolnej; 1. Straty i zniszczenia wojenne; 2. Uruchomienie pierwszych szkół; 3. Demokratyzacja szkolnictwa; 4. Koncepcja reformy szkolnej; Rozdział 2. Rozwój oświaty w okresie Tymczasowego Rządu Jedności Narodowej ( lipiec 1945-styczeń 1947 ); 1. Sprawy reformy szkolnej; 2. Organizacja i warunki pracy szkół; 3. Programy nauczania i cele wychowania; 4. Rozwój szkolnictwa zawodowego i wyższego; 5. Rozwój oświaty dorosłych; Rozdział 3. Kształtowanie się nowego ustroju szkolnego ( luty 1947-grudzień 1948 ); 1. Ofensywa ideologiczna w szkolnictwie; 2. Nowe treści nauczania; 3. Organizacja szkolnictwa wszystkich szczebli; 4. Wprowadzeie jedenastolatki; 5. Myśl pedagogiczna. Nowe kierunki wychowania; Rozdział 4. Oświata szkolna i pozaszkolna w latach 1949-1955; 1. Organizacja szkół podstawowych; 2. Programy nauczania; 3. Rozwój szkolnictwa zawodowego; 4. Kształcenie nauczycieli. Przełom nauk pedagogicznych; 5. Szkoły wyższe; 6. Pozaszkolna praca oświatowa; Rozdział 5. Druga reforma szkolna ( 1956-1961 ); 1. Nowe aktyprawne i rozwój szkolnictwa; 2. program nauczania; 3. Ewolucja oświaty dorosłych; 4. Dyskusja nad ustrojem szkolnym; 5. Druga reforma szkolna w 1961 r.; Rozdział 6. Rozwój szkolnictwa i nauk pedagogicznych ( 1962-1973 ); 1. Ogólny rozwój szkolnictwa; 2. Nowe programy i plany nauczania; 3. Szkolnictwo wyzsze; 4. Opieka nad dzieckiem i szkolnictwo specjalne; 5. Rozwój nauk pedagogicznych; Rozdział 7. W przededniu trzeciej reformy szkolnej; 1. Karta praw i Obowiązków Nauczyciela; 2. Program działania Ministerstwa Oświaty i Wychowania; 3. VII Plenum KC PZPR; 4. Raport Komitetu Ekspertów; 5. Projekt nowego systemu oświaty i wychowania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.30772, W.34941, W.31693, W.30776 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Część 4. Oświata, wychowanie i myśl pedagogiczna w Związku Radzieckim ( Kalina Bartnicka, Nikołaj K. Gonczarow, Aleksiej I. Piskunow ): Rozdział 1. Oświata w Rosji przed Rewolucją Październikową; 1. Stan oświaty w początkach XX wieku; 2. Dążenia do rozszerzenia i demokratyzacji oświaty; Rozdział 2. Oświata i wychowanie podczas Rewolucji Październikowej i w pierwszych latach władzy radzieckiej; 1. Leninowska koncepcja oświaty i wychowania; 2. Polityka oświatowa po Rewolucji Październikowej; 3. Tworzenie nowego systemu oświatowego; Rozdział 3. Szkolnictwo radzieckie w latach 1922-1945; 1. Likwidacja analfabetyzmu. Oświata pozaszkolna; 2. Nowe programy szkolne w latach dwudziestych; 3. Dyskusje pedagogów na temat roli i zadań szkoły radzieckiej; 4. Szkola, programy i zagadnienia wychowawcze w latach 1932-1945; 5. Kształcenie zawodowe pracujących; Rozdział 4. Pedagodzy radzieccy okresu międzywojennego; 1. Nadieżda K. Krupska; 2. Anatolij W. Łunaczarski; 3. Paweł P Błoński; 4. Stanisław T. Szacki; 5. Antoni S. Makarenko; Rozdział 5. Rozwój nauk i badań pedagogicznych w ZSRR w latach 1917-1945; 1. Powołanie instytucji naukowo-badawczych. Kierunki badań; 2. Wydawnictwa pedagogiczne, syntezy, podręczniki; Rozdział 6. Wychowanie i myśl pedagogiczna po II wojnie światowej; 1. Ustawa " O zacieśnieniu więzi szkoły z życiem i o dalszym rozwoju systemu oświaty w ZSRR "; 2. Uchwała " O zmianie czasokresu nauki w szkołach średnich ogólnokształcących "; 3. Struktura szkolnictwa. Oświata dorosłych; 4. Badania teoretyczne i eksperymentalne; 5. Składniki wychowania ogólnokształcącego. Problemy metodyczne; 6. Kształcenie nauczycieli; 7. Dorobek w dziedzinie historii wychowania; Bibliografia; Część 5. Oświata i wychowanie w krajach demokracji ludowej ( Wanda Garbowska ): Rozdział 1. Rozwój szkolnictwa w Bułgarii ( N. Czakarow ); 1. Reforma szkolna w latach 1918-1923; 2. Szkolnictwo i myśl pedagogiczna w latach 1923-1944; 3. Rozwój szkolnictwa w Bułgarskiej Republice Ludowej; Rozdział 2. Rozwój szkolnictwa w Czechosławacji ( J. Kyrasek, Józef Matej ); 1. Szkolnictwo czeskie i słowackie w okresie niewoli narodowej i w pierwszych latach niepodległości; 2. Szkolnictwo czechosławackie w okresie I Republiki; 3. Szkolnictwo czechosłowackie w okresie II wojny światowej; 4. Rozwój szkolnictwa w Czechosłowackiej Republice Socjalistycznej; Rozdział 3. Rozwój szkolnictwa w Jugosławii ( Mihajlo Ogrizowicz ); 1. Szkolnictwo w latach 1918-1929; 2. Szkolnictwo w okresie dyktatury monarchiczno-faszystkowskiej (1929-1941); 3. Oświata i szkolnictwo podczas wojny narodowowyzwoleńczej ( 1941-1945 ); 4. Rozwój szkolnictwa w Jugosławii po II wojnie światowejl Rozdział 4. Rozwój szkolnictwa w Niemieckiej Republice Demokratycznej ( Karl-Heinz Günther ); 1. Demokratyzacja szkolnictwa; 2. Rozwój szkolnictwa w latach 1949-1955; 3. Rozwój szkolnictwa na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych; 4. Rozwój szkolnictwa na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych; Rozdział 5. Rozwój szkolnictwa w Rumunii; 1. Szkolnictwo w latach 1918-1945; 2. Rozwój szkolnictwa w Socjalistycznej Republice Rumunii; Rozdział 6. Rozwój szkolnictwa na Węgrzech ( Eva Földes, Endre Zibolen ); 1. Demokratyzacja szkolnictwa po I wojnie światowej; 2. Szkolnictwo w latach 1919-1945; 3. Rozwój szkolnictwa w Węgierskiej Republice Ludowej; Bibliografia; Część 6. Oświata i wychowanie w rozwiniętych krajach kapitalistycznych XX wieku ( Leonard Grochowski ): Rozdział 1. Rozwój oświaty i szkolnictwa we Francji do II wojny światowej; 2. Projekt szkoły jednolitej Towarzyszy Nowego Uniwersytetu; 3. Przemiany i rozwój oświaty francuskiej do połowy lat trzydziestych; 4. Reformy oświatowe ministra J. Zaya w okresie Frontu Ludowego; 5. Osiągnięcia i braki szkolnictwa francuskiego koncowego okresu III Republiki; Rozdział 2. Rozwój oświaty w Wielkiej Brytanii do II wojny światowej; 1. Etapy i kierunki rozwoju oświaty publicznej; 2. Rozbudowa szkolnictwa elementarnego; 3. Rozwój i próby upowszechnienia i ujednolicenia szkoły średniej; 4. Struktura szkolnictwa wyższego i kierunki studiów; 5. Kierunki rozwoju oświaty pozaszkolnej i oświaty dorosłych; 6. Rola szkolnictwa niepaństwowego; Rozdział 3. Rozwój oświaty i wychowania we Włoszech do II wojny światowej; 1. Początki publicznego systemu oświatowego; 2. Reforma oświaty i wychowania ministra G. Gentilego z 1923 r.; 3. Realizacja reform oświatowych pod wpływem ideologii faszystowskiej; 4. Kierunki oświaty pozaszkolnej; 5. Faszystowska reforma szkolna we Włoszech z 1939 r.; Rozdział 4. Przemiany i rozwój oświaty i wychowania w Niemczech do II wojny światowej; 1. Oświata i wychowanie w ostatnich latach Cesarstwa Niemieckiego; 2. Wpływ rewolucji listopadowej z 1918 r. na oświatę i wychowanie ( Helmut König ); 3. Przemiany i rozwój szkolnictwa w okresie Republiki Weimarskiej ( Helmut König ); 4. Nowe propozycje wychowawcze i oświatowe w Niemczech do roku 1933; 5. Faszyzacja oświaty i wychowania w okresie III Rzeszy ( Helmut König ); Rozdział 5. Rozwój oświaty i wychowania w Stanach Zjednoczonych do II wojny światowej; 1. Amerykański system oświaty publicznej w początkach XX wieku; 2. Przeobrażenia i rozwój publicznego szkolnictwa ogólnokształcącego; 3. Rozbudowa szkolnictwa zawodowego i jego miejsce w amerykańskim systemi oświatowym; 4. Rozwój i role szkół wyższych; 5. Wpływ kryzysu ekonomicznego na szkolnictwo i oświatę lat trzydziestych; 6. Problem segregacji rasowej w szkolnictwie; 7. Rozwój oświaty dorosłych; Rozdział 6. Kierunki badań i rozwoju myśli pedagogicznej Zachodu w pierwszej połowie XX wieku; 1. Formy wymiany myśli i wyników badań pedagogicznych; 2. Ruch pedagogiczny nowego wychowania; 3. Główne kierunki myśli pedagogicznej w krajach zachodnich ( poglądy F. W. Foerstera w opracowaniu Czesława Kupisiewicza ); 4. Osiągnięcia i braki pedagogiki zachodniej; Rozdział 7. Ogólne warunki rozwoju kapitalistycznych systemów oświatowo-wychowawczych po II wojnie światowej ( Anna Mońka-Stanikowa ); 1. Ogólne czynniki przemian oświatowych; 2. Wpływ międzynarodowych organizacji świata kapitalistycznego na oświatę i wychowanie; Rozdział 8. Kierunki powojennych reform oświatowych w rozwiniętych krajach kapitalistycznych; 1. Ważniejsze projekty i reformy oświatowe; 2. Procesy wprowadzaniam koncepcji szkoły jednolitej ( Anna Mońka-Stanikowa ); 3. Problemy modernic\zacji programów nauczania i studiów ( Anna Mońka-Stanikowa ); 4. Ewolucja kształcenia nauczycieli ( Anna Mońka-Stanikowa ); Rozdział 9. Struktura i funkcje systemów oświatowo-wychowawczych w rozwiniętych krajach kapitalistycznych; 1. Struktura kapitalistycznych systemów oświatowo-wychowawczych; 2. Funkcje dualistycznego modelu kapitalistycznych ustrojów szkolnych; 3. Społeczna funkcja szkolnictwa prywatnego; 4. Rola administracji szkolnej i planowania oświatowego; Rozdział 10. Badania pedagogiczne w rozwiniętych krajach kapitalistycznych po II wojnie światowej; 1. Głowne ośrodki i dziedziny badań pedagogicznych na Zachodzie; 2. Inne ośrodki badań w zakresie pedagogiki; Bibliografia; Część 7. Rozwój oświaty i szkolnictwa w krajach Trzeciego Świata ( Leonard Grochowski ); Rozdział 1. Warunki rozwoju oświaty w krajach Trzeciego Świata; Rozdział 2. Rozwój oświaty i szkolnictwa w krajach Ameryki Łacińskiej; 1. Oświata latynoamerykańska w okresie kolonialnym; 2. Początki oświaty nowoczesnej w Ameryce Łacińskiej w XIX i XX wieku; 3. Rozwój i problemy oświaty i szkolnictwa krajów Ameryki Łacińskiej po II wojnie światowej; Rozdział 3. Rozwój oświaty i szkolnictwa w krajach Azji południowej; 1. Nurty oświaty tradycyjnej w Azji południowej; 2. Początki oświaty nowoczesnej w krajach Azji południowej w okresie kolonializmu w XIX i XX wieku; 3. Rozwój i problemy oświaty i szkolnictwa w Azji południowej po II wojnie światowej; Rozdział 4. Rozwój oświaty i szkolnictwa w krajach Afryki; 1. Główne nurty tradycyjnej oświaty afrykańskiej; 2. Początki nowoczesnej oświaty w Afryce w okresie ekspansji kolonialnej w XIX i XX wieku; 3. Rozwój i problemy oświaty i szkolnictwa afrykańskiego po II wojnie światowej; Bibliografia; Część 8.Rola UNESCO w dziedzinie oświaty i wychowania ( Leonard Grochowski ); Rozdział 1. Geneza, powstanie, struktura i cele UNESCO; Rozdział 2. Kierunki działalności UNESCO w dziedzinie oświaty i wychowania; Rozdział 3. Działalność oświatowa Komitetów Narodowych do spraw UNESCO; Rozdział 4. Współpraca UNESCO z międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi: oświatowo-wychowawczymi, nauczycielskimi i młodzieżowymi; Rozdział 5. Charakter badań i wydawnictw pedagogicznych UNESCO; Bibliografia; Część 9. Kierunki rozwoju edukacji permanentnej ( Ryszard Wroczyński ); Rozdział 1. Koncepcja edukacji permanentnej, jej założenia i próby rozwiązań modelowych; 1. Pojęcie edukacji permanentnej; 2. Edukacja permanentna jako program doskonalenia kwalifikacji i jako koncepcja wychowawcza; 3. Tendencje legislacyjne i próby rozwiązań modelowych; Rozdział 2. Podstawowe etapy i dziedziny funkcjonowania edukacji permanentnej; 1. Kształcenie ustawiczne a system szkolny; 2. Kształcenie ustawiczne a doskonalenie kwalifikacji; 3. Edukacja ustawiczna a oświata dorosłych; Rozdział 3. Wnioski i uogólnienia; Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; Spis ilustracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42608 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Część 4. Oświata, wychowanie i myśl pedagogiczna w Związku Radzieckim ( Kalina Bartnicka, Nikołaj K. Gonczarow, Aleksiej I. Piskunow ): Rozdział 1. Oświata w Rosji przed Rewolucją Październikową; 1. Stan oświaty w początkach XX wieku; 2. Dążenia do rozszerzenia i demokratyzacji oświaty; Rozdział 2. Oświata i wychowanie podczas Rewolucji Październikowej i w pierwszych latach władzy radzieckiej; 1. Leninowska koncepcja oświaty i wychowania; 2. Polityka oświatowa po Rewolucji Październikowej; 3. Tworzenie nowego systemu oświatowego; Rozdział 3. Szkolnictwo radzieckie w latach 1922-1945; 1. Likwidacja analfabetyzmu. Oświata pozaszkolna; 2. Nowe programy szkolne w latach dwudziestych; 3. Dyskusje pedagogów na temat roli i zadań szkoły radzieckiej; 4. Szkola, programy i zagadnienia wychowawcze w latach 1932-1945; 5. Kształcenie zawodowe pracujących; Rozdział 4. Pedagodzy radzieccy okresu międzywojennego; 1. Nadieżda K. Krupska; 2. Anatolij W. Łunaczarski; 3. Paweł P Błoński; 4. Stanisław T. Szacki; 5. Antoni S. Makarenko; Rozdział 5. Rozwój nauk i badań pedagogicznych w ZSRR w latach 1917-1945; 1. Powołanie instytucji naukowo-badawczych. Kierunki badań; 2. Wydawnictwa pedagogiczne, syntezy, podręczniki; Rozdział 6. Wychowanie i myśl pedagogiczna po II wojnie światowej; 1. Ustawa " O zacieśnieniu więzi szkoły z życiem i o dalszym rozwoju systemu oświaty w ZSRR "; 2. Uchwała " O zmianie czasokresu nauki w szkołach średnich ogólnokształcących "; 3. Struktura szkolnictwa. Oświata dorosłych; 4. Badania teoretyczne i eksperymentalne; 5. Składniki wychowania ogólnokształcącego. Problemy metodyczne; 6. Kształcenie nauczycieli; 7. Dorobek w dziedzinie historii wychowania; Bibliografia; Część 5. Oświata i wychowanie w krajach demokracji ludowej ( Wanda Garbowska ): Rozdział 1. Rozwój szkolnictwa w Bułgarii ( N. Czakarow ); 1. Reforma szkolna w latach 1918-1923; 2. Szkolnictwo i myśl pedagogiczna w latach 1923-1944; 3. Rozwój szkolnictwa w Bułgarskiej Republice Ludowej; Rozdział 2. Rozwój szkolnictwa w Czechosławacji ( J. Kyrasek, Józef Matej ); 1. Szkolnictwo czeskie i słowackie w okresie niewoli narodowej i w pierwszych latach niepodległości; 2. Szkolnictwo czechosławackie w okresie I Republiki; 3. Szkolnictwo czechosłowackie w okresie II wojny światowej; 4. Rozwój szkolnictwa w Czechosłowackiej Republice Socjalistycznej; Rozdział 3. Rozwój szkolnictwa w Jugosławii ( Mihajlo Ogrizowicz ); 1. Szkolnictwo w latach 1918-1929; 2. Szkolnictwo w okresie dyktatury monarchiczno-faszystkowskiej (1929-1941); 3. Oświata i szkolnictwo podczas wojny narodowowyzwoleńczej ( 1941-1945 ); 4. Rozwój szkolnictwa w Jugosławii po II wojnie światowejl Rozdział 4. Rozwój szkolnictwa w Niemieckiej Republice Demokratycznej ( Karl-Heinz Günther ); 1. Demokratyzacja szkolnictwa; 2. Rozwój szkolnictwa w latach 1949-1955; 3. Rozwój szkolnictwa na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych; 4. Rozwój szkolnictwa na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych; Rozdział 5. Rozwój szkolnictwa w Rumunii; 1. Szkolnictwo w latach 1918-1945; 2. Rozwój szkolnictwa w Socjalistycznej Republice Rumunii; Rozdział 6. Rozwój szkolnictwa na Węgrzech ( Eva Földes, Endre Zibolen ); 1. Demokratyzacja szkolnictwa po I wojnie światowej; 2. Szkolnictwo w latach 1919-1945; 3. Rozwój szkolnictwa w Węgierskiej Republice Ludowej; Bibliografia; Część 6. Oświata i wychowanie w rozwiniętych krajach kapitalistycznych XX wieku ( Leonard Grochowski ): Rozdział 1. Rozwój oświaty i szkolnictwa we Francji do II wojny światowej; 2. Projekt szkoły jednolitej Towarzyszy Nowego Uniwersytetu; 3. Przemiany i rozwój oświaty francuskiej do połowy lat trzydziestych; 4. Reformy oświatowe ministra J. Zaya w okresie Frontu Ludowego; 5. Osiągnięcia i braki szkolnictwa francuskiego koncowego okresu III Republiki; Rozdział 2. Rozwój oświaty w Wielkiej Brytanii do II wojny światowej; 1. Etapy i kierunki rozwoju oświaty publicznej; 2. Rozbudowa szkolnictwa elementarnego; 3. Rozwój i próby upowszechnienia i ujednolicenia szkoły średniej; 4. Struktura szkolnictwa wyższego i kierunki studiów; 5. Kierunki rozwoju oświaty pozaszkolnej i oświaty dorosłych; 6. Rola szkolnictwa niepaństwowego; Rozdział 3. Rozwój oświaty i wychowania we Włoszech do II wojny światowej; 1. Początki publicznego systemu oświatowego; 2. Reforma oświaty i wychowania ministra G. Gentilego z 1923 r.; 3. Realizacja reform oświatowych pod wpływem ideologii faszystowskiej; 4. Kierunki oświaty pozaszkolnej; 5. Faszystowska reforma szkolna we Włoszech z 1939 r.; Rozdział 4. Przemiany i rozwój oświaty i wychowania w Niemczech do II wojny światowej; 1. Oświata i wychowanie w ostatnich latach Cesarstwa Niemieckiego; 2. Wpływ rewolucji listopadowej z 1918 r. na oświatę i wychowanie ( Helmut König ); 3. Przemiany i rozwój szkolnictwa w okresie Republiki Weimarskiej ( Helmut König ); 4. Nowe propozycje wychowawcze i oświatowe w Niemczech do roku 1933; 5. Faszyzacja oświaty i wychowania w okresie III Rzeszy ( Helmut König ); Rozdział 5. Rozwój oświaty i wychowania w Stanach Zjednoczonych do II wojny światowej; 1. Amerykański system oświaty publicznej w początkach XX wieku; 2. Przeobrażenia i rozwój publicznego szkolnictwa ogólnokształcącego; 3. Rozbudowa szkolnictwa zawodowego i jego miejsce w amerykańskim systemi oświatowym; 4. Rozwój i role szkół wyższych; 5. Wpływ kryzysu ekonomicznego na szkolnictwo i oświatę lat trzydziestych; 6. Problem segregacji rasowej w szkolnictwie; 7. Rozwój oświaty dorosłych; Rozdział 6. Kierunki badań i rozwoju myśli pedagogicznej Zachodu w pierwszej połowie XX wieku; 1. Formy wymiany myśli i wyników badań pedagogicznych; 2. Ruch pedagogiczny nowego wychowania; 3. Główne kierunki myśli pedagogicznej w krajach zachodnich ( poglądy F. W. Foerstera w opracowaniu Czesława Kupisiewicza ); 4. Osiągnięcia i braki pedagogiki zachodniej; Rozdział 7. Ogólne warunki rozwoju kapitalistycznych systemów oświatowo-wychowawczych po II wojnie światowej ( Anna Mońka-Stanikowa ); 1. Ogólne czynniki przemian oświatowych; 2. Wpływ międzynarodowych organizacji świata kapitalistycznego na oświatę i wychowanie; Rozdział 8. Kierunki powojennych reform oświatowych w rozwiniętych krajach kapitalistycznych; 1. Ważniejsze projekty i reformy oświatowe; 2. Procesy wprowadzaniam koncepcji szkoły jednolitej ( Anna Mońka-Stanikowa ); 3. Problemy modernic\zacji programów nauczania i studiów ( Anna Mońka-Stanikowa ); 4. Ewolucja kształcenia nauczycieli ( Anna Mońka-Stanikowa ); Rozdział 9. Struktura i funkcje systemów oświatowo-wychowawczych w rozwiniętych krajach kapitalistycznych; 1. Struktura kapitalistycznych systemów oświatowo-wychowawczych; 2. Funkcje dualistycznego modelu kapitalistycznych ustrojów szkolnych; 3. Społeczna funkcja szkolnictwa prywatnego; 4. Rola administracji szkolnej i planowania oświatowego; Rozdział 10. Badania pedagogiczne w rozwiniętych krajach kapitalistycznych po II wojnie światowej; 1. Głowne ośrodki i dziedziny badań pedagogicznych na Zachodzie; 2. Inne ośrodki badań w zakresie pedagogiki; Bibliografia; Część 7. Rozwój oświaty i szkolnictwa w krajach Trzeciego Świata ( Leonard Grochowski ); Rozdział 1. Warunki rozwoju oświaty w krajach Trzeciego Świata; Rozdział 2. Rozwój oświaty i szkolnictwa w krajach Ameryki Łacińskiej; 1. Oświata latynoamerykańska w okresie kolonialnym; 2. Początki oświaty nowoczesnej w Ameryce Łacińskiej w XIX i XX wieku; 3. Rozwój i problemy oświaty i szkolnictwa krajów Ameryki Łacińskiej po II wojnie światowej; Rozdział 3. Rozwój oświaty i szkolnictwa w krajach Azji południowej; 1. Nurty oświaty tradycyjnej w Azji południowej; 2. Początki oświaty nowoczesnej w krajach Azji południowej w okresie kolonializmu w XIX i XX wieku; 3. Rozwój i problemy oświaty i szkolnictwa w Azji południowej po II wojnie światowej; Rozdział 4. Rozwój oświaty i szkolnictwa w krajach Afryki; 1. Główne nurty tradycyjnej oświaty afrykańskiej; 2. Początki nowoczesnej oświaty w Afryce w okresie ekspansji kolonialnej w XIX i XX wieku; 3. Rozwój i problemy oświaty i szkolnictwa afrykańskiego po II wojnie światowej; Bibliografia; Część 8.Rola UNESCO w dziedzinie oświaty i wychowania ( Leonard Grochowski ); Rozdział 1. Geneza, powstanie, struktura i cele UNESCO; Rozdział 2. Kierunki działalności UNESCO w dziedzinie oświaty i wychowania; Rozdział 3. Działalność oświatowa Komitetów Narodowych do spraw UNESCO; Rozdział 4. Współpraca UNESCO z międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi: oświatowo-wychowawczymi, nauczycielskimi i młodzieżowymi; Rozdział 5. Charakter badań i wydawnictw pedagogicznych UNESCO; Bibliografia; Część 9. Kierunki rozwoju edukacji permanentnej ( Ryszard Wroczyński ); Rozdział 1. Koncepcja edukacji permanentnej, jej założenia i próby rozwiązań modelowych; 1. Pojęcie edukacji permanentnej; 2. Edukacja permanentna jako program doskonalenia kwalifikacji i jako koncepcja wychowawcza; 3. Tendencje legislacyjne i próby rozwiązań modelowych; Rozdział 2. Podstawowe etapy i dziedziny funkcjonowania edukacji permanentnej; 1. Kształcenie ustawiczne a system szkolny; 2. Kształcenie ustawiczne a doskonalenie kwalifikacji; 3. Edukacja ustawiczna a oświata dorosłych; Rozdział 3. Wnioski i uogólnienia; Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; Spis ilustracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31694, W.30777, W.30773, W.34942 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5772 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38478, W.38479, W.40307 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39783 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej