Centkowski Jerzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Centkowski Jerzy
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Historia
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Pomoce naukowe
(1)
Szkolnictwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34891 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie. Czesław Majorek; Część 1. Wykład zagadnień podstawowych; I. Metodyka nauczania historii jako nauka teoretyczno-praktyczna. Czesław Majorek: 1. Od metodyki nauczania historii ku dydaktyce historii; 2. Podstawowe kierunki badań dydaktyki historii w Polsce; II. Cele nauczania historii w szkole podstawowej. Józef Ruchała: 1. Źródła formułowania celów nauczania historii; 2. Cele nauczania historii a realizacja zadaqń kształcenia ogólnego; 3. Systematyka celów kształcenia historycznego w szkole; 3.1. Poznawcze, kształcące i wychowawcze cele nauczania historii; 3.2. Perspektywiczne cele nauczania historii a cele etapowe i szczegółówe; 4. Cele nauczania historii w praktyce szkolnej; III. Przedmiot poznania historycznego w szkole podstawowej. Jerzy Centkowski: 1. Historia jako przedmiot nauczania; 2. Dobór treści nauczania; 2.1. Kryteria doboru; 2.2. Program tradycyjny i jego źródła; 2.3. Ku przezwyciężaniu tradycji w konstruowaniu programu kształcenia historycznego; 3. Układ materiału; 3.1. Rodzaje systematyki treści historycznych; 3.2. Układ linowy i jego krytyka; 3.3. Systematyka środowiska; 3.4. Systematyka retrograsywna; 4. Charaktrystyka programu obowiązującego; 4.1. Struktura formalna; 4.2. Zasób informacji i pojęć; 4.3. Zakres chronologiczny, ceury; 4.4. Czy rzeczywiście historia Polski na tle dziejów powszechnych; 4.5. Dziedziny historii; 4.6. Jednostka a życie społeczne; 4.7. Losy dzieci i młodzieży w programie historii; 5. Miejsce historii regionalnej i lokalnej w programie nauczania; 6. Krytyka dogmatyzmu programowego - zasada elastyczności; 7. Zasada korelacji treści nauczania; 8. Wiedza i umiejętności - postulaty programu a rzeczywistość; IV. O wielestronnym nauczaniu-uczeniu się historii. Czesław Majorek; 1. Uczenie się historii przez przyswajanie; 2. Uczenie się historii przez odkrywanie; 3. Uczenie się historii przez przeżywanie; 4. Uczenie się historii przez działanie; V. Metody nauczania-uczenia się i środki dydaktyczne w strukturze lekcji historii. Czesław Majorek, Czesław Nowarski; 1. Budowa lekcji historii. Czesław Nowarski; 2. Świadomość zasad nauczania a dobór metdo. Czesław Nowarski; 3. Środki dydaktyczne a metody. Czesław Nowarski; 4. Charakterystyka metod nauczania-uczenia się historii; 4.1. Metody słowne i oglądowe. Czesław Nowarski; 4.2. Historyczne gry dydaktyczne. Czesław Majorek; 5. Metody utrwalania, kontroli i oceny. Czesław Nowarski; 5.1. Utrwalanie wiedzy i umiejętnosci; 5.2. Kontrola i ocena wyników pracy uczniów; 6. Problemowe nauczanie historii. Czesław Nowarski; 7. Nauczanie programowe. Czesław Majorek; VI. Nauczyciel historii. Janusz Rulka; 1. Uwarunkowania psychiczne i społeczne efektywności pracy nauczyciela; 2. Przygotowanie rzeczowe i metodyczne; 3. Dokształcanie i doskonalenie zawodowe; 4. Organizacja warsztatu pracy; 5. Działalność społeczna w środowisku pracy; 6. Pisarstwo historyczno-dydaktyczne; 7. Problemy moralne nauczycieli historii; 8. Podsumowanie; VII. Wybrane problemy równoległej edukacji historycznej. Czesław Majorek; Część 2. Wybór szczegółowych zagadnień metodycznych; I. Podręcznik w nauczaniu historii. Czesław Nowarski, Józef ruchała; 1. Podręcznik wśród środków dydaktycznych; 2. Postulowane funkcje podręcznika historycznego w szkole podstawowej; 3. Struktura podręcznika; 3.1. Tekst podstawowy i teksty uzupełniające; 3.2. Ilustracje; 3.3. Mapki podręcznikowe; 3.4. Zadania i pytania podręcznikowe; 4. Metody pracy z podręcznikiem; II. Literatura popularnonaukowa w nauczaniu historii. Józef Ruchała; 1. Pojęcie literatury popularnonaukowej; 2. Funkcje literatury popularnonaukowej w naucznaiu historii w szkole podstawowej; 3. Sposoby wykorzystania literatury popularnonaukowej w nauczaniu historii w szkole podstawowej; III. Literatura piękna w nauczaniu historii. Józef Ruchała; 1. Pojęcie literatury pięknej; 2. Dydaktyczno-wychowawcze wartości dzieła literackiego; 3. Dobór i wykorzystanie utworów literackich w nauczaniu historii; IV, Tekst źródłowy w nauczaniu historii. Józef Ruchała; 1. Tekst źródłowy, pojęcie i klasyfikacja; 2. Funkcje tekstów źródłowych w nauczaniu historii; 3. Sposoby wykorzystywania tekstów źródłowych w praktyce szkolnej; V. Środki symboliczne w nauczaniu historii. Janusz Rulka; 1. Mapy; 1.1. Czytanie mapy historycznej; 1.2. Klasykiacja map do nauczania historii; 1.3. Pomocnicze środki kartograficzne; 1.4. Treściowe ( jakościowy ) podział map; 2. Schematy, wykresy i diagramy w nauczaniu historii; 3. Foliogramy i fazogramy; 4. Środki symboliczne w epizdoycznym nauczaniu historii; 5. Mapa i inne środki symboliczne w klasach V-VIII; VI. Środki wizualne i audtywne ( foniczne ) w nauczaniu historii. Janusz Rulka; 1. Definicja i klasyfikacja środków audiowizualnych; 2. Przezrocza; 3. Środki foniczne ( audytywne ); VII. Film i telewizja w nauczaniu historii. Janusz Rulka; 1. Film w nauczaniu-uczeniu się historii; 2. Szkolne programy telewizyjne; 3. Wspólne funkcje filmu dydaktycznego i teleaudycji historycznych; 3.1. Rola historycznych filmów fabularnych w nauczaniu historii i kształtowaniu świadmości historycznej uczniów; 3.2. Zainteresowanie filmem historycznym wśród młodzieży; 3.3. Wpływ filmów na ilość i jakość wiedzy historycznej; 3.4. Tworzenie stereotypów i mitów historycznych; 3.5. Groza i okrucieństwo w filmah historycznych; 3.6. Filmy historyczne a procesy myślenia; VIII. Muzeum w nauczaniu historii. Jerzy Centkowski; IX. Izby Pamięci Narodowej. Jezry Centkowski; X. Wycieczka historyczna. Jerzy Centkowski; XI. Pracownia historyczna. Czesław Nowarski; XII. Zeszyt przedmiotowy. Czesław Majorek; Bibliografia. Czesław Majorek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35620 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej