20256
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 439)
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41841, W.41840, W.42534, W.41842, W.42533, W.41843 (6 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Definicje językowo-kulturowe; 1. Leksykalne definicje pojęć; 1.1. Leksykalne definicje żywiołów; 1.2. Leksykalne definicje ZIEMI; 1.3. Leksykalne definicje WODY; 1.4. Leksykalne definicje OGNIA; 1.5. Leksykalne definicje POWIETRZA; 2. Związki frazeologiczne jako element współtworzący definicje jązykowo-kulturowe; 2.1. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w związkach frazeologicznych - analiza pragmalingwistyczna; 2.2. Językowo-kulturowy obraz ZIEMI w ustabilizowanych połączeniach wyrazowych; 2.3. Językowo-kulturowy obraz WODY w ustabilizowanych połączeniach wyrazowych; 2.4. Językowo-kulturowy obraz OGNIA w ustabilizowanych połączeniach wyrazowych; 2.5. Językowo-kulturowy obraz POWIETRZA w ustabilizowanych połączeniach wyrazowych; 3. Synonimy i antonimy pierwszych elementów świata; 3.1. Synonimy i antonimy ZIEMI; 3.2. Synonimy i antonimy WODY; 3.3. Synonimy i antonimy OGNIA; 3.4. Synonimy i antonimy POWIETRZA; 4. Przysłowia jako element współtworzący definicje językowo-kulturowe; 4.1. Przysłowia jako elementy weryfikujące cechy znaczeniowe wyrazów; 4.2. Ewaluatywna funkcja przysłów; 4.3. Przysłowia w ujęciu lingwoedukacyjnym; 4.4. Kategoryzacja jako sposób eksplikowania znaczeń wyrazów w tekstach kultury; 4.5. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w przysłowiach - analiza pragmalingwistyczna; 5. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w literaturze dla dzieci; 5.1. Kulturotwórczy aspekt literatury dla dzieci; 5.2. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w literaturze dziecięcej - analiza pragmalingwistyczna; 6. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w literaturze pięknej; 6.1. Akumulatywna funkcja literatury; 6.2. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w literaturze pięknej - analiza pragmalingwistyczna; 7. Definicja językowo-kulturowa ZIEMI; 8. Definicja językowo-kulturowa WODY; 9. Definicja językowo-kulturowa OGNIA; 10. Definicja językowo-kulturowa POWIETRZA; Rozdział 3. Definicje językowo-kulturowe w diagnozowaniu kompetencji zaburzonej; 1. Lingwistyczna kompetencja zaburzona w ujęciu lingwoedukacyjnym; 2. Definicja i definiowanie w ujęciu lingwoedukacyjnym. Metoda diagnozy kompetencji lingwistycznej ucznia; 3. Kompetencja lingwistyczna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3.1. Diagnozowanie kompetencji lingwistycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3.2. Definicje językowo-kulturowe żywiołów u dzieci upośledzonych w stopniu lekkim - analiza; 4. Kompetencja lingwistyczna dzieci dotkniętych porażeniem mózgowym lub innymi schorzeniami narządu ruchu; 4.1. Diagnozowanie kompetencji lingwistycznej dzieci dotkniętych mózgowym porażeniem oraz innymi schorzeniami narządu ruchu; 4.2. Definicje językowo-kulturowe badanych pojęć dzieci dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu - analiza; Rozdział 3. Kompetencja językowo-kulturowa uczniów szkół specjalnych; 1. Definicje językowo-kulturowe żywiołów u uczniów upośledzonych w stopniu lekkim -wnioski; 1.1. Poziom rozumienia pojęć przez uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1.2. Rodzaje definicji używanych przez uczniów upośledzonych umysłowo podczas definiowania żywiołów; 1.3. Poziom wiedzy semantycznej uczniów upośledzonych umysłowo - kompetencja językowo-kulturowa; 1.4. Struktura błędów w definicjach żywiołów autorstwa uczniów upośledzonych umysłowo; 2. Łączne definicje językowo-kulturowe żywiołów u uczniów upośledzonych umysłowo; 2.1. Całościowa definicja językowo-kulturowa ZIEMI autorstwa uczniów upośledzonych umysłowo; 2.2. Całościowa definicja językowo-kulturowa WODY autorstwa uczniów upośledzonych umysłowo; 2.3. Całościowa definicja językowo-kulturowa OGNIA autorstwa uczniów upośledzonych umysłowo; 2.4. Całościowa definicja językowo-kulturowa POWIETRZA autorstwa uczniów upośledzonych umysłowo; 3. Kategorie konceptualizacyjne u uczniów upośledzonych dotkniętych; 4. Definicje językowo-kulturowe żywiołów u uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu - wnioski; 4.1. Poziom rozumienia pojęć przez uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem dziecięcym lub innymi schorzeniami narządu ruchu; 4.2. Rodzaje definicji używanych przez uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu podczas definiowania żywiołów; 4.3. Poziom wiedzy semantycznej uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu - kompetencja językowo-kulturowa; 4.4. Struktura błędów w definicjach żywiołów autorstwa uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu; 5. Łączne definicje językowo-kulturowe żywiołów u uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu; 5.1. Całośiowan definicja językowo-kulturowa ZIEMI autorstwa uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu; 5.2. Całośiowan definicja językowo-kulturowa WODY autorstwa uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu; 5.3. Całośiowan definicja językowo-kulturowa OGNIA autorstwa uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu; 5.4. Całośiowan definicja językowo-kulturowa POWIETRZA autorstwa uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu; 6. Kategorie konceptualizacyjne u uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu; Zakończenie; Wykaz skrótów; Bibliografia; Spis tabel i wykresów
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej