dziecko głuchonieme
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Eckert Urszula
(1)
Rok wydania
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
dziecko głuchonieme
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; I. Potrzeby i możliwości wczesnej rewalidacji dzieci z wadą słuchu:1. Znaczenie wczesnej diagnozy i rewalidacji; 1.1. Sprawy terminologii; 1.2. Co to jest " rewalidacja "?; 1.3. Znaczenie wczesnej rewalidacji; 1.4. Potrzeba racjonalnego udziału rodziców w rewalidacji; 1.5. Współdziałające w rewalidacji organizacje społeczne i instytucje; 2. Dziecko z wadą słuchu w przedszkolu; 2.1. Przedszkole specjalne; 2.2. Grupy przedszkolne w zakładach specjalnych i przedszkolach masowych; 2.3. Pojedyncze dzieci z wadą słuchu w przedszkolach masowych; 2.4. Organizacja opieki przedszkolnej w wybranych krajach; II. Próby diagnozowania dzieci podejmujących naukę szkolną: 1. Koncepcja dojrzałości szkolnej w aspekcie historycznym; 2. Uzasadnienie, zakres i strategia badań własnych nad przygotowanie, dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej; 2.1. Potrzeba badań w szkolnictwie specjalnym; 2.2. Zakres, przygotowanie i przeprowadzenie badań; 3. Wyniki badań nad sytuacją dziecka z wadą słuchu w wieku od 0 do 7 roku życia: 1. Sytuacja życiowa uczniów szkół dla dzieci z wadą słuchu; 1.1. Warunki środowiskowe; 1.2. Stopień świadomości rodziców w zakresie postępowania z dzieckiem mającym wadę słuchu. Stwierdzenie uszkodzenia; 1.3. Kontakty z poradnią specjalistyczną; 1.4. Znajomość literatury fachowej; 1.5. Wykorzystywanie aparatów w przystosowaniu dziecka z wadą słuchu do kontaktów społecznych; 2. Sytuacja uczniów z wadą słuchu podejmujących naukę w szkołach powszechnych; 4. Wyniki badań poziomu przygotowania dzieci z wadą słuchu do nauki szkolnej: 1. Warunki fizyczne i psychiczne badanych; 2. Poziom procesów poznawczych uczniów szkół specjalnych; 3. Poziom przygotowania w zakresie arytmetyki; 4. Poziom rewalidacji; 5. Poziom przystosowania do życia w środowisku szkolnym; 6. Czynniki istotne w przygotowaniu dziecka do szkoły; 7. Przygotowanie do nauki a osiągnięcia szkolne; 5. Warunki i metody wczesnej rewalidacji: 1. Doradztwo rodzicom; 2. Rozbudzanie zainteresowania mową ustną; 3. Uwrażliwianie słuchu; 4. Pobudzanie dziecka do mówienia; 5. Troska o ogólny rozwój dziecka z wadą słuchu; 6. Podsumowanie; Bibliografia; Załączniki ( Ankieta - o środowisku i funkcjonowaniu dziecka niesłyszącego; Próby - ćwiczenia graficzno-opisowe w celu rozróżniania i porównywania rzeczy; Liczenie - graficznie; Bibliograficzne odniesienia do ćwiczeń na zrozumienie słów i poleceń; Badanie wrażliwości słuchu - poziomy dźwięków - MK )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36693, W.36692, W.37102, W.36691, W.37101 (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej