Semadeni Zbigniew
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Dostępność
dostępne
(18)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Semadeni Zbigniew
(18)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
matematyka
(16)
nauczanie początkowe
(12)
geometria
(3)
Matematyka
(2)
Informatyka
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Technika
(1)
dzielenie
(1)
liczba
(1)
liczby naturalne
(1)
liczby nauturalne
(1)
logika matematyczna
(1)
mnożenie
(1)
szkolnictwo podstawowe
(1)
ułamki
(1)
18 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9104 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9038 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9105 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9039 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9040 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawa programowa z komentarzami / Ministerstwo Edukacji Narodowej ; T. 6)
U dołu okł.: Szkoła skuteczna, przyjazna i nowoczesna Publikacja dostępna w wersji internetowej http://www.reformaprogramowa.men.gov.p l
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42988 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9164, W.p9165, W.p9163 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9109 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9110 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9111 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9103 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9061 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.25001 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: WYDANIE 2. Część 1. Ogólne problemy reformy nauczania początkowego matematyki; Rozdział 1.1. Założenia reformy ( Ewa Puchalska, Zbigniew Semadenii ); 1.1.1. Cele nauczania w klasach początkowych; 1.1.2. Nauczanie matematyki a przygotowanie ucznia do życia; 1.1.3. Przyczyny reformy z 1975 r.; 1.1.4. Ogólnodydaktyczne założenia programu matematyki dla klas I-III; 1.1.5. Przykłady różnic treściowych między dawnym a obecnym programem; 1.1.6. Treści podstawowe i treści uzupełniające w obecnym programie; 1.1.7. Przykłady różnic metodycznych między nauczaniem tradycyjnym a anuczaniem postulowanym obecnie; 1.1.8. Nowe spojerzenie na zadania tekstowe; 1.1.9. Kontrowersje wokół techniki ratunkowej; 1.1.10. Podręczniki i zeszysty ćwiczeń; Rozdział 1.2. Nauczanie początkowe matematyki w świetle ogólnych zasad nauczania ( Ewa Puchalska, Zbigniew Semadeni ); 1.2.1. Wstęp; 1.2.2. Zasada naukowości; 1.2.3. Zasada poglądowości; 1.2.4. Zasada świadomego i aktywnego uczenia się; 1.2.5. Zasada trwałości wiedzy; 1.2.6. Zasada wiązania teorii z praktyką; Rozdział 1.3. Rola reprezentacji graficznych ( Anna Olecka, Zbigniew Semadeni ); 1.3.1. Schemat graficzny jako środek realizacji pracy umysłowej; 1.3.2. Schemat graficzny jako etap pośredni między konkretem a abstrakcją; 1.3.3. Strzałki; 1.3.4. Tabele; 1.3.5. Drzewa; 1.3.6. Stosowanie schematów graficznych w nauczaniu; Rozdział 1.4. Przegląd pomocy naukowych ( Ewa Puchalska, Zbigniew Semadeni ); 1.4.1. Znazenie pomocy naukowych; 1.4.2. Zestawy logiczne ( do ćwiczeń mnogościowych ); 1.4.3. Pomoce arytmetyczne wykorzystujące związek liczby z długością; 1.4.4. Liczby planszowe; 1.4.5. Pomoce związane z przesunięciami na osi liczbowej; 1.4.6 Pomoce do systemów pozycyjnych; 1.4.7. Pomoce do nauczania geometrii; 1.4.8. Pomoce do realizacji tematu " Wiadomości praktyczne "; 1.4.9. Wyposażenie klasy; Rozdział 1.5. Łączenie nauczania matematyki z nauczaniem innych przedmiotów ( Zbigniew Semadeni ); 1.5.1. Wstęp; 1.5.2. Interdyscyplinarne treści naczania; 1.5.3. Integracja celów kształcenia; 1.5.4. Wspólne treści programu nauczania matematyki i programów innych przedmiotów; 1.5.5. Łączenie nauczania różnych przedmiotów w trakcie realizacji programu; Rozdział 1.6. Trudności i niepowodzenia w uczeniu się matematyki ( Zbigniew Semadeni); 1.6.1. Wstęp; 1.6.2. Przyczyny nadmiernych trudności w uczeniu się matematyki w klasach początkowych; 1.6.3. Prawo ucznia do błędu; 1.6.4. Przyczyny niepowodzeń z matematyki w klasach I-III; 1.6.5. Przeciwdziałanie niepowodzeniemo w uczeniu się matematyki; Część 2. Rozwój pojęć matematycznychu dziecka; Rozdział 2.1. Ogólne uwagi o myśleniu matematycznym dziecka ( Alina Szemińska ); 2.1.1. Wstęp; 2.1.2. Charakterystyczne cechy procesów myślowych; 2.1.3. Pojęcie operacji oraz etapy jej rozwoju; 2.1.4. Przewidywanie wyników przekształceń; 2.1.5. Rozwiązywanie zadań dotyczących przekształceń u dzieci na różnych poziomach rozwoju operacji; 2.1.6. Znaczenie czynności dziecka dla rozwoju operacji; 2.1.7. Doświadczenia typu logiczno-matematycznego; 2.1.8. Wnioskowanie na podtsawie doświadczeń w zależności od poziomu rozwoju; 2.1.9. Uczenie sposobów rozwiązywania zadań a kształtowanie operacji myślowych; Rozdział 2.2. Rozwój procesu klasyfikacji ( Alina Szemińska ); 2.2.1. Wstęp; 2.2.2. Początki klasyfikacji u dziecka; 2.2.3. Rozumienie zmiany liczebności zbiorów zależnie od kryterium klasyfikacji; 2.2.4. Zbiory i podzbiory; 2.2.5. Przykłady zadań kształcących rozumienie stosunków między zbiorami; 2.2.6. Kształtowanie rozumienia części wspólnej zbiorów; Rozdział 2.3. Czynności kształtujące pojęcie liczby ( Alina Szemińska ); 2.3.1. Początki kształtowania pojęcia liczby; 2.3.2. Porównywanie bespośrednie wielkości ciągłych; 2.3.3. Mierzenie długości za pomocą współnej miary; 2.3.4. Pojęcie długości i odległości; 2.3.5. Porządkowanie elementów według wielkości; 2.3.6. Porównywanie liczebności zbiorów; 2.3.7. Przygotowanie do ukształtowania pojęcia osi liczbowej; 2.3.8. Wprowadzenie liczebników; 2.3.9. Związek między liczbą główną i liczbą porządkową;Rozdział 2.4. Rozumienie związków między liczbami i działń na liczbach ( Alina Szemińska ); 2.4.1. Przygotowanie do używania znaków matematycznych; 2.4.2. Najprostsze wnioskowanie rekurencyjne; 2.4.3. Łączenie i rozkładanie zbiorów; 2.4.4. Przygotowanie do rozumienia wielokrotności; 2.4.5. Podsumowanie; Rozdział 2.5. Rozwój pojęć geometrycznych ( Alina Szemińska ); 2.5.1. Pojęcie geometryczne a pojęcie arytmetyczne; 2.5.2. Niezmienność stosunków między przedmiotami w przestrzeni; 2.5.3. Porównywanie porządku liniowego i cyklicznego; 2.5.4. Pojęcie prostej; 2.5.5. Pojęcie perspektywy; 2.5.6. Pojęcie linii poziomej i pionowej jako współzależnych; 2.5.7. Określenie miejsca na płaszczyźnie; 2.5.8. Odtwarzanie kątów i trójkątów; 2.5.9. Pojęcie pola; 2.5.10. Przygotowanie do mierzenia brył; 2.5.11. Podział figury jako przygotowanie do ułamków; Część 3. Omówienie programu matematyki w kl.I; Rozdział 3.1. Struktura programu klasy I ( Zbigniew Semadeni ); Rozdział 3.2. Przegląd treści programu klasy I ( Ewa Puchalska, Zbigniew Semadeni ); 3.2.1. Tematy geometryczne; 3.2.2. Zbiory; 3.2.3. Kształtowanie pojęcia liczby; 3.2.4. Dodawanie i odejmowanie; 3.2.5. Mnożenie i dzielenie; 3.2.6. Wiadomości praktyczne; Rozdział 3.3. Porównanie programu matemtyki dla sześciolatków z programem klasy I ( Zbigniew Semadeni ); 3.3.1. Wstęp; 3.3.2. Treści matematyczne w programie pracy z sześciolatkami; 3.3.3. Kształtowanie pojęć matematycznych u dzieci sześcioletnich na tle programu klasy I; 3.3.4. Dojrzałość dziecka do uczenia się matematyki w warunkach szkolnych; 3.3.5. Związki matematyki z językiem polskim w pracy z sześciolatkami; Rozdział 3.4. Przykłady związków matematyki z innymi przedmiotami w klasie I ( Ewa Puchalska, Zbigniew Semadeni ); 3.4.1. Wstęp; 3.4.2. Ćwiczenia ruchowe na lekcjach matematyki; 3.4.3. Elementy matematyki w nauczaniu języka polskiego; Rozdział 3.5. Propozycja rozkładu materiału w klasie I ( Halina Zalewska ); 3.5.1. Planowanie rocznej pracy dydaktyczno-wychowawczej; 3.5.2. Propozycja rozkładu; Rozdział 3.6. Inna propozycja rozkładu materiału nauczania w klasie I ( Bogusława Lankiewicz ); Dodatek. Program nauczania początkowego matematyki; Bibliografia; Skorowidz rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36983, W.36982, W.36984, W.36883 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część 4. Początki geometrii; Rozdział 4.1. Ćwiczenia orientacyjne ( Barbara Chrzan-Feluch, Zbigniew Semadeni ); 4.1.1. Znaczenie ćwiczeń orientacyjnych; 4.1.2. Zabawki rozwijające orientację przestrzeni; 4.1.3. Organizowanie ćwiczeń orientacyjnych; 4.1.4. Wyróżnianie podstawowych kierunków w przestrzeni; 4.1.5. Odbicie lustrzane; 4.1.6. Ćwiczenie orientacyjne związane z odległością; 4.1.7. Skrót perspektywiczny; Rozdział 4.2. Cechy wielkościowe ( Barbara Chrzan-Feluch, Zbigniew Semadeni ); 4.2.1. Wstęp; 4.2.2. Pojęcia " równy ", " nierówny "; 4.2.3. Pojęcia " duży ", " mały "; 4.2.4. Pojęcia " długość ", "szerokość ", " wysokość "; 4.2.5. Przechodniość relacji mniejszych; 4.2.6. Porządkowanie; Rozdział 4.3. Kształtowanie pojęć geometrycznych u dziecka ( Zofia Krygowska, Bogdan Nowecki ); 4.3.1. Rzeczywistość materialna i abstrakcja geometryczna; 4.3.2. Związek geometrii z arytmetyką w nauczaniu początkowym; 4.3.3. Zbiory geometrii; 4.3.4. Stosunki ( relacje ); 4.3.5. Przyporządkowania ( funkcje ); 4.3.6. Prosta liczbowa, układ współrzędnych; Rozdział 4.4. Geometria w klasie pierwszej ( Zofia Krygowska, Bogdan Nowecki ); 4.4.1. Wstęp; 4.4.2. Rysunek i model a pojęcia geometryczne; 4.4.3. Język codzienny dziecka i terminologia geometryczna; 4.4.4. Kształtowanie pojęcia odcinka; 4.4.5. Ćwiczenia oswajające dzieci z różnymi elementami geometrii; 4.4.6. Wnioskowanie; 4.4.7. Uwagi końcowe; Część 5. Kształtowanie pojęć mnogościowych; 5.1. Klocki logiczne i inne zestawy logiczne ( Ewa Puchalska, Zbigniew Semadeni ); 5.1.1. Wstęp; 5.1.2. Opis klocków logicznych; 5.1.3. Układanie klocków w tabelkach prostokątnych; 5.1.4. Kodowanie cech klocków; 5.1.5. Przykłady innych zestawów logicznych; 5.1.6. Przykład kwalifikowania przedmiotów; Rozdział 5.2. Zabawy i ćwiczenia z klockami logicznymi ( Ewa Puchalska, Zbigniew Semadeni ); 5.2.1. Rola gier i zabaw w procesie nauczania; 5.2.2. Opisywanie klocków przez podanie cech; 5.2.3. Ćwiczenia przygotowujące pojęcie dopełnienia zbioru; 5.2.4. Klasyfikowanie ze względu na dwie cechy; 5.2.5. Porządkowanie klocków logicznych za pomocą drzew; 5.2.6. Komentarze i uzupełnienia; Rozdział 5.3. Karty logiczne ( Ewa Puchalska, Zbigniew Semadeni ); 5.3.1. Wstęp; 5.3.2. Karty logiczne w wyprawkach dla sześciolatków i dla klasy I; 5.3.3. Karty logiczne w zeszycie ćwiczeń dla klasy I; 5.3.4. Karty logiczne wydane przez Spółdzielnię " Wspólna Sprawa "; 5.3.5. Przykłady gier i ćwiczeń z kartami logicznymi; Rozdział 5.4. Pojęcie zbioru ( Anna Olecka, Zbigniew Semadeni ); 5.4.1. Przykłady zbiorów; 5.4.2. Kształtowanie pojęcia zbioru u dziecka; 5.4.3. Zbiory równe; 5.4.4. Zbiory jednoelementowe. Zbiór pusty; 5.4.5. Komentarze i uzupełnienia; Rozdział 5.5. Podzbiory. Dopełnienie zbioru ( Anna Olecka, Zbigniew Semadeni ); 5.5.1. Pojęcie podzbioru; 5.5.2. Dopełnienie zbioru; 5.5.3. Schemat okienkowy pojedynczy; 5.6. Rozdział 5.6. Część wspóln a zbiorów ( Ewa Puchalska, Zbigniew Semadeni ); 5.6.1. Ćwiczenia przygotowawcze; 5.6.2. Pojecie części wspólnej zbiorów; 5.6.3. Zbiory rozłączne; 5.6.4. Część wspólna zbiorów w wyprawce sześciolatka; 5.6.5. Część wspólna zbiorów w podręcznikach i zeszytach ćwiczeń dla klasy I; 5.6.6. Połączenia szeregowe. Drogi; 5.6.7. Przykład ćwiczenia dla klasy II; 5.6.8. Część wspólna zbioru i podzbioru; 5.6.9. Część wspólna trzech zbiorów; 5.6.10. Uwagi językowe; Rozdział 5.7. Złączenie zbiorów ( Anna Olecka, Zbigniew Semadeni ); 5.7.1. Pojęcie złączenia zbiorów; 5.7.2. Wprowadzenie pojęcia złączenia w klasie I; 5.7.3. Liczba elementów złączenia dwóch zbiorów; 5.7.4. Zastosowanie pojęcia złączenia zbiorów do zagadnień arytmetycznych; 5.7.5. Połączenia równoległe; 5.7.6. Złączenea zbioru i podzbioru; 5.7.7. Złączenie trzech zbiorów; Rozdział 5.8. Różnica zbiorów ( Anna Olecka, Zbigniew Semadeni ); 5.8.1. Różnica zbiorów; 5.8.2. Dalsze przykłady; 5.8.3. Pojęcie różnicy w nowym programie; 5.8.4. Przedstawianie różnicy zbiorów za pomocą dróg i schematów okienkowych; 5.8.5. Związki różnicy zbiorów z różnicą liczb; Rozdział 5.9. Dopełnienie złączenia i dopełnienie części wspólnej zbiorów ( Przemysław Nowicki, Anna Olecka, Zbigniew Semadeni ); 5.9.1. Wstęp; 5.9.2. Dopełnienie złączenia zbiorów; 5.9.3. Dopełnienie części wspólnej zbiorów; 5.9.4. Drogi i schematy okienkowe; Część 6. Pojęcie liczby naturalnej; Rozdział 6.1. Równoliczność zbiorów ( Zbigniew Semadeni, Wacław Zawadowski ); 6.1.1. Pojęcie równoliczności; 6.1.2. Własności relacji równoliczności; 6.1.3. Paradoksy zbiorów nieskończonych; Rozdział 6.2. Wieloaspektowość pojęcialiczby naturalnej ( Ewa Puchalska, Zbigniew Semadeni ); 6.2.1. Wstęp; 6.2.2. Aspekt kardynalny i aspekt porządkowy liczby naturalnej; 6.2.3. Aspekt miarowy liczby naturalnej; 6.3.4. Liczba jako wartość; 6.2.5. Laczby a cyfry; 6.2.6. Liczba zero; 6.2.7. Porównanie liczb; 6.2.8. Aspekt kodowy liczby; 6.2.9. Oś liczbowy; 6.2.10. Działania maksimum i minimum; Rozdział 6.3. Rozszerzenie zakresu liczbowego w klasach I-III ( Zbigniew Semadeni, Stanisław Wojtan ); 6.3.1. Wstęp; 6.3.2. Porównywanie zakresów liczbowych w programch dawniejszym i nowym; 6.3.3. System dziestątkowy; 6.3.4. Kształtowanie rozumienia liczb w zakresie 100 i 1000; 6.3.5. Wykorzystanie osi liczbowej; 6.3.6. Rozszerzenie zakresu liczbowego do miliona i kształtowanie rozumienia dużych liczb; Skorowidz publikacji dla ucznia cytowanych w tomie 2; Bibliografia; Skorowidz rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32187, W.36621, W.32189, 32184, 32185, 32191, W.32186, 32192, 32190, 32193 (10 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część 7. Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych; Rozdział 7.1. Kształtowanie pojęcia sumy liczb u dziecka ( Stefan Turnau ); 7.1.1. Kształtowanie pojęć a nauka rachunku; 7.1.2. Określanie dodawania liczb za pomocą zbiorów; 7.1.3. Określanie dodawania za pomocą wielkości; 7.1.4. Określanie dodawania liczb za pomocą numerowania; 7.1.5. Dodawanie i zapis symboliczny. Rola znaku równości; 7.1.6. Ćwiczenia związane z dodawaniem; Rozdział 7.2. Odejmowanie liczb i jego związek z dodawaniem ( Stefan Turnau ); 7.2.1. Ujmowanie i dopełnianie; 7.2.2. Dwie drogi do pojęcia odejmowania; 7.2.3. Wprowadzenie odejmowania jako dopełnienia; 7.2.4. Wektorowa interpretacja odejmowania; 7.2.5. Dodawanie i odejmowanie jako działania wzajemnie odwrotne; Rozdział 7.3. Liczby w kolorach ( Henryk Moroz ); Rozdział 7.4. Własności dodawania i odejmowania ( Bogdan Nowecki ); 7.4.1. Zakres materiału programowego; 7.4.2. Przemienność dodawania; 7.4.3. Przykłady korzystaniaprzez dzieci z przemienności dodawania; 7.4.4. Kwadraty liczbowe; 7.4.5. Łączność dodawania; 7.4.6. Dwukrotne odejmowanie; 7.4.7. Praktyczne stosowanie przemienności i łączności dodawania; Rozdział 7.5. Związek nierówności z dodawaniem i odejmowaniem ( Zofia Krygowska ); 7.5.1. Wstęp; 7.5.2. Porównywanie liczebności zbiorów a pojęcie złączenia zbiorów; 7.5.3. Mniejszość, suma i różnica w zbiorze liczb naturalnych - podstawowe związki; 7.5.4. Nierówności między sumami ( różnicami ); Rozdział 7.6. Zadania tekstowe i nauczanie stosowania pojęć matematycznych ( Stefan Turnau ); 7.6.1. Czy matematyka jest użyty\eczna na co dzień?; 7.6.2. Zadanie tekstowe w nowych podręcznikach; 7.6.3. Symulacja i matematyzacja; 7.6.4. Dobór i kolejność zadań tekstowych w pracy z uczniami; 7.6.5. Zadania proste i złożone; 7.6.6. Metody rozwiązywania zadań tekstowych; 7.6.7. Metodyka nauczania rozwiązywania zadań tekstowych; 7.6.8. Problemy otwarte; 7.6.9. Zadania o treści fikcyjnej; Rozdział 7.7. Równania i nierówności ( Helena Siwek ); 7.7.1. Wstęp; 7.7.2. Zapisywanie równań w klasach początkowych; 7.7.3. Ogólne uwagi o rozwiązywaniu równań w klasach początkowych; 7.7.4. Rozwiazywanie równań za pomocą konkretów; 7.7.5. Rozwiązywanie prostych równań za pomocą grafów; 7.7.6. Rozwiązywanie równań o dwóch działaniach za pomocą grafów; 7.7.7. Wykorzystanie prawa redukcji do rozwiązywania równań; 7.7.8. Nierówności; Rozdział 7.8. Manipulacyjne metody wykonywania obliczeń oraz rozwiązywania równań i zadań tekstowych ( Ewa Puchalska, Zbigniew Semadeni ); 7.8.1. Wstęp; 7.8.2. Przeliczenie; 7.8.3. Manipulacyjne metody dodawania i odejmowania; 7.8.4. Zadania tekstowe statyczne i dynamiczne; 7.8.5. Rozwiązywanie prostych zadań tekstowych i równań przez symulację; 7.8.6. Metody " guziczkowe "; 7.8.7. Rozwiązywanie trudnych zadań tekstowych metodą częściowej symulacji;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33764, W.33759, W.33767, W.33768, W.33765 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35665, W.35618, W.35662, 35657, W.35663, 35659, 35656, 35617, W.35664, 35658, 35660, 35661 (12 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9911, W.p9910 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej