20256
Książka
W koszyku
Jak pisać pracę magisterską? : poradnik dla studentów / Maria Węglińska. - Wydanie 10. - Kraków : Impuls, 2016. - 127, [1] strona ; 21 cm.
Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.
Spis treści : Wprowadzenie Część pierwsza 1. Aparatura pojęciowa związana z metodologią 1.1. Temat pracy 1.2. Cel badań 1.3. Problem 1.4. Hipoteza 1.5. Zmienne i ich graficzne przedstawienie 1.6. Co oznacza słowo „wskaźnik”? Rodzaje wskaźników. Dobór i interpretacja wskaźników 1.7. Klasyfikacja metod badań 1.8. Pojęcie metody badań 1.9. Techniki badawcze 1.10. Narzędzie badawcze 1.11. Eksperyment pedagogiczny 1.12. Monografia pedagogiczna 1.13. Metoda indywidualnych przypadków 1.14. Metoda sondażu diagnostycznego 1.15. Co nazywamy obserwacją? 1.16. Wywiad 1.17. Ankieta 1.18. Określenie analizy dokumentów 1.19. Pojęcie testu osiągnięć szkolnych 1.20. Arkusz obserwacyjny 1.21. Kwestionariusz 1.22. Skala 1.23. Kategoryzacja 1.24. Korelacja 1.25. typ badań 1.26. Badania diagnostyczne 1.27. Grupy czynników 1.28. Etapy badań pedagogicznych Część druga 2. Strona formalno-językowa pracy 2.1. Strona tytułowa 2.2. Struktura pracy 2.3. Wstęp (słow. wstępne, zagadnienia wstępne, wprowadzenia0 2.4. Układ rozdziału 2.5. Struktura części teoretycznej 2.6. Struktura rozdziału metodologicznego 2.7. Definicja pojęć 2.8. Zakończenie pracy 2.9. Tabela 2.10. Wykres i tabela 2.11. Przypisy 2.12. Bibliografia 2.13. Załączniki 2.14. Akapit 2.15. Wybór formy czasowników 2.16. Wyrazy spajające treść 2.17. Rejestr niektórych wyrażeń i zwrotów metatekstowych podkreślających porządek i logiczność wypowiedzi 2.18. Słownictwo wyrażające stosunek piszącego do własnej wypowiedzi, wyrazy oceniające 2.19. Zestaw zwrotów nawiązujących do wypowiedzi zarówno przedmówców, jak i własnych, wcześniejszych 2.20. Zwroty grzecznościowe 2.21. Przepisywanie na maszynie Część trzecia 3. Zestaw wyrażeń i zwrotów pomocnych w redagowaniu pracy 3.1. Jak zatytułować rozdział teoretyczny? 3.2. Zestaw wyrażeń określających podstawy metodologiczne i organizację badań 3.3. Zwroty służące wprowadzeniu definicji 3.4. Zestaw określeń pomocnych w formułowaniu hipotez 3.5. Jak rozpocząć rozdział – przykłady 3.6. Typowe sformułowania dotyczące zapowiedzi wprowadzeniatabeli 3.7. Rejestr proponowanych sformułowań rozpoczynających analizę danych 3.8. Słownictwo stosowane przy analizie i interpretacji danych 3.9. Wprowadzenie cytatu 3.10. Sformułowania służące wprowadzaniu przykładów 3.11. Zestaw wyrażeń określających nasilenie 3.12. Przykłady wypowiedzi podsumowujących rozdział (podsumowanie rozdziału; wnioski; uwagi końcowe; wnioski ogólne; podsumowanie i wnioski) 3.13. Zestaw sformułowań rozpoczynających zakończenie pracy Bibliografia (wybrane pozycje)
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44117 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej