20256
Book
In basket
(Metodologia)
Spis treści : Rozdział 1: Projektowanie badania jakościowego -Agata Stasik, Adam Gendźwiłł; 1.1.Teoria a problem, czyli o formułowaniu problemu badawczego; 1.2.Problem a metoda, czyli o doborze metod; 1.3.Metoda a realizacja badania, czyli o zasobach niezbędnych do prowadzenia badań; Rozdział 2:Etyka w badaniach jakościowych -Sylwia Ciuk, Dominika Latusek-Jurczak; 2.1.Tworzenie projektu badawczego a kwestie etyczne; 2.2.Uzyskanie zgody na badanie; 2.3.Ochrona danych i tożsamości badanych; 2.4.Utrzymywanie relacji z badanymi; 2.5.Prezentacja wyników badań w terenie; Rozdział 3: Pułapki i dylematy w badaniach jakościowych - Beata Glinka,Przemysław Hensel; 3.1.Typowe pułapki w badaniach jakościowych; 3.2.Projekt badania; 3.3.Prowadzenie badania; Rozdział 4 : Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych- Bartosz Sławecki; 4.1.Paradygmaty w naukach społecznych; 4.1.1.Pojęcie i znaczenie paradygmatów w nauce; 4.1.2.Nauki społeczne i nauki przyrodnicze; 4.2.Struktura paradygmatów; 4.2.1.Założenia ontologiczne, czyli dotyczące natury rzeczywistości społecznej; 4.2.2.Założenia epistemologiczne, czyli dotyczące natury poznania naukowego; 4.2.3.Metodologie; 4.3.Rodzaje paradygmatów w naukach społecznych; 4.3.1.Dwa wymiary - cztery paradygmaty: klasyfikacja Gibsona Burrella i Garetha Morgana; 4.3.2.Pięć podstawowych paradygmatów: koncepcja Egona Guby i Yvonny Lincoln; 4.4.Podsumowanie. Po co komu wiedza o paradygmatach w naukach społecznych, czyli o praktycznej użyteczności paradygmatów; Rozdział 5: Teoria ugruntowana -Przemysław Hensel, Beata Glinka; 5.1.Teoria ugruntowana - geneza metody; 5.2.Strategia prowadzenia badań; 5.2.1.Teoretyczne pobieranie próbek i nasycenie teoretyczne; 5.2.2.Zbieranie danych i prowadzenie notatek; 5.2.3.Kodowanie i identyfikacja idei lub koncepcji; 5.2.4.Generowanie teorii; 5.3.Nieporozumienia związane z teorią ugruntowaną; 5.4.Podsumowanie. Wykorzystanie teorii ugruntowanej; Rozdział 6: Action research, czyli o badaniach w działaniu -Davydd J. Greenwood, tłum. Marta Hoffner; 6.1.Czym nie są i czym są badania w działaniu; 6.2.Podstawy badań w działaniu; 6.3.Prowadzenie badań w działaniu; 6.4.Przykłady badań w działaniu; 6.5.Różnorodność badań w działaniu; 6.6.Problemy związane z prowadzeniem badań w działaniu; Rozdział 7 : Antropologia wizualna -Sławomir Magalatłum. Marta Hoffner; 7.1.Próba zdefiniowania antropologii wizualnej; 7.2.Fotografia - "matka założycielka" antropologii i socjologii wizualnej; 7.3.Fotografia w kontekście wyważonego paradygmatu jakościowego; 7.4.Przykłady wizualnej łączności między sztuką, badaniami a zarządzaniem; 7.4.1.Otwarci - Zamknięci; 7.4.2.Wizualne narracje między ekranami dotykowymi a wspólnotami; 7.5.Widok cudzego cierpienia, czyli antropologia wizualna marketingu politycznego; 7.6.Zamiast podsumowania; Rozdział 8. Etnografia -Monika Kostera, Paweł Krzyworzeka; 8.1.Miejsce etnografii wśród badań jakościowych; 8.2.Cechy etnografii; 8.3.Metody badawcze w etnografii; Rozdział 9: Jak zostałem etnografem. Opowieść konfesyjna -Gideon Kunda, tłum. Filip Rogalski; 9.1.Moje początki; 9.2.Ameryka i jej postacie; 9.3.Badania nabierają kształtu; 9.4.Nareszcie w terenie; 9.5.Interpretacja w terenie; 9.6.Po terenie: interpretacja wstecz; 9.7.Sztuka kodowania; 9.8.Sztuka i rzemiosło pisania; Rozdział10 : Storytelling, czyli o materialności praktyk opowiadania-David M. Boje, NazaninTburani, tłum. Marta Hoffner; 10.1.Komunikacja poprzez kulturę; 10.2.Żywa materialność i metodologia ontologicznego opowiadania; 10.3.Fizyka kwantowa a praktyka opowiadania; 10.4.Teoria aktora-sieci a żywa materialność praktyk opowiadania; 10.5.Praktyka opowiadania wśród autochtonów a żywa materialność.
Availability:
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. W.44061 (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again